28.05.2013 Wersja do druku

Warszawa. Raport "DNA Miasta: Miejskie Polityki Kulturalne"

Wydatki na kulturę w Polsce rosną, jednak władze miast traktują tę dziedzinę głównie jako narzędzie promocji; uczynienie z kultury ważnego elementu gospodarki miasta za cel istotny uważa 18 proc. urzędników - wynika z raportu "DNA Miasta: Miejskie Polityki Kulturalne".

Wnioski z badań przeprowadzonych przez Fundację Res Publica na zlecenie Narodowego Centrum Kultury zaprezentowano we wtorek w Warszawie. Autorzy raportu badali stan miejskich polityk kulturalnych. Pytania, na które starali się znaleźć odpowiedź, to np.: w jaki sposób władze miast myślą o kulturze oraz jakie jest miejsce kultury w polityce miejskiej. "W naszej ocenie samorządowcy powinni mieć wizję kultury jako elementu zmiany społecznej i rozwoju gospodarczego - ocenił na konferencji prasowej dyrektor Narodowego Centrum Kultury Krzysztof Dudek. - To, co mnie mocno uderzyło w tym raporcie, to kwestia strategii rozwoju kultury. Mało który samorząd posiada strategię rozwoju kultury, mało który stawia na kulturę jako jeden z priorytetów ogólnego rozwoju". W badaniu uwzględniono 66 miast, m.in.: Bełchatów, Bytom, Chełm, Chorzów, Ełk, Gdańsk, Gliwice, Głogów, Kalisz, Kielce, Kraków, Legionowo, Legnicę, Łódź, Malbork, Nowy Sącz, Ostródę, Piotrk

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

PAP

Data:

28.05.2013

Wątki tematyczne