Aktorka, performerka, dramaturżka - Magda Tuka 7 i 8 grudnia w Studium Teatralnym w premierowym performensie "Deus ex running machina".
Performerka znajduje się w stanie ciągłego biegu, za czymś, przed czymś: goni - twa - trwa. Biegnie według osobistej mapy pamięci, wyobrażeń, przybierając różne postaci. Sama stwarza swój własny komentarz. Próba samo-krytyki ma twarz chóru. Jak w tragedii greckiej. Chór stanowi pośrednictwo między widzami a bohaterem/ką. Fryderyk Nietzsche, uznaje chór za czynnik budulcowy tragedii. Wynika to przede wszystkim z tego, że zainteresowanie Nietzschego tragedią skupia się na jej totalnym charakterze, prowadzącym do intensywnego przeżycia ogarniającego ducha i ciało. Filozof, idąc tym tropem, rozwija sformułowaną przez Schlegla formułę chóru jako "widza idealnego", przekształcając ją nie tyle w widza, ale w twórcę - "Chór zyskuje rangę tej instancji w tragedii, która pomaga widzom natrafić na właściwy trop uczestnictwa w świecie, jakim on się przedstawia". Magda Tuka o procesie twórczym: Interesuje mnie ciało wrzucone w tryby wyższych k