Przypowieści o synu marnotrawnym oraz Kainie i Ablu, wizje z Księgi Proroka Izajasza to tematy spektaklu, który przygotował Polski Balet Narodowy. W sobotę w Teatrze Wielkim premiera "Opowieści biblijnych"
Wieczór baletowy będzie miał trzy części, każdą w innej estetyce. Rozpocznie go "Syn marnotrawny" na podstawie choreografii George'a Balanchine'a z 1929 roku. Balanchine to jeden z najważniejszych twórców w historii tańca XX wieku, był choreografem Baletów Rosyjskich Diagilewa - zespołu, w którym tańczył m.in. Wacław Niżyński, dla którego muzykę pisał Igor Strawiński, a scenografię przygotowywał Pablo Picasso. Założył też działającą do dziś szkołę baletową School of American Ballet, z której powstał zespół New York City Ballet. Balanchine znany jest jako autor spektakli pozbawionych fabuły. "Syn marnotrawny" do muzyki Sergieja Prokofiewa to nietypowy przykład jego twórczości. - Bardzo zależało nam, żeby wystawić ten balet. Choreografie Balanchine'a wymagają precyzji i są bardzo pieczołowicie przekazywane następnym pokoleniom - mówi Krzysztof Pastor, dyrektor Polskiego Baletu Narodowego. Pierwsza część wieczoru będzie wi�