14 kwietnia w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej odbędzie się premiera wieczoru baletowego w trzech częściach "Opowieści biblijne".
Stary i Nowy Testament - święte księgi cywilizacji europejskiej, zapis wierzeń, prawd uniwersalnych i przypowieści, niewyczerpane źródło inspiracji dla twórców kultury. Nowy spektakl Polskiego Baletu Narodowego będzie propozycją wspólnej refleksji na wybranymi motywami biblijnymi. "Syn marnotrawny" Siergieja Prokofiewa czerpie temat z przypowieści ewangelicznej św. Łukasza. Paryska prapremiera w choreografii George'a Balanchine'a (1929) była ostatnim z wielkich osiągnięć Baletów Rosyjskich Diagilewa. W tej wersji dzieło weszło do kanonu repertuarowego współczesnego baletu i trwa na scenach świata do dnia dzisiejszego. Nadszedł czas, aby poznała je również polska publiczność. Wciąż powracają także na scenę baletową bohaterowie "Księgi Rodzaju". Znana była swego czasu adaptacja choreograficzna "Kaina i Abla" zrealizowana w Berlinie Zachodnim przez Kennetha MacMillana, dla którego muzykę zestawił ze swoich utworów symfonicznych polski kom