"Głos ludzki" ("La voix humaine") to kolejna premiera, którą Warszawska Opera Kameralna przygotowuje specjalnie dla Olgi Pasiecznik. Znakomita i popularna śpiewaczka otrzymała rolę, w której może ujawnić pełnię wokalnych i aktorskich możliwości.
Powodów, by zachęcić do obejrzenia tego spektaklu, jest kilka i każdy równie istotny. Zacznijmy jednak od kobiety. To kolejna premiera, którą Warszawska Opera Kameralna przygotowuje specjalnie dla Olgi Pasiecznik. Znakomita i popularna śpiewaczka otrzymała rolę, w której może ujawnić pełnię wokalnych i aktorskich możliwości. "Głos ludzki" ( "La voix humaine") jest operowym monodramem, Francis Poulenc skomponował go do tekstu Jeana Cocteau. Koncepcja jest ascetycznie prosta - to zapis telefonicznych rozmów z ukochanym, przy czym widz słyszy tylko jeden głos uczestniczący w dialogu. Są w nim aluzje, kłamstwa, nadzieje, wyznania, wspomnienia, zwątpienie i rozpacz. Przejmujący tekst Poulenc obdarzył świetną muzyką, poza Polską "Głos ludzki" bywa więc chętnie wystawiany. Zupełnym rarytasem jest natomiast inny monolog spółki Poulenc -Cocteau: "La Dame de Monte Carlo". To z kolei wyznania kobiety odtrąconej przez wszystkich, zniszczonej przez hazar