EN

4.01.2018 Wersja do druku

Warszawa. Praca z monologiem techniką Meisnera

Warsztat skierowany jest dla aktorów profesjonalnych, improwizatorów, aktywnych aktorów amatorów, aktorów studentów.

Aby wziąć udział w warsztacie nie musisz znać techniki Meisnera. Mówimy "monolog", jednak żeby tekst zabrzmiał prawdziwie, żywo, potrzebna jest osoba, do której mówimy. Dlaczego to takie ważne, żeby mówić do kogoś, a nie do siebie? Bo tak najłatwiej sprawić, by tekst był emocjonalny. Relacje to emocje. Meisner powiedział: "Tekst jest jak kajak. Emocje są jak rzeka, którą spływa kajak. Tekst unosi się na powierzchni wody. Jeśli pojawi się wir na rzece, wpłynie na słowa i one zachowają się tak, jak kajak zachowuje się na wzburzonej rzece. Wszystko zależy od nurtu rzeki, którą są Twoje emocje". Drugą bardzo istotną kwestią, często pomijaną przy pracy nad monologami jest aktywność osoby mówiącej. Jeśli monolog będzie funkcjonował "na prawach" rozmowy, powinno pojawić się aktywne zachowanie. Meisner mawiał: "Uncja zachowania jest warta funta słów". Warsztat przydatny dla samorozwoju i poszerzania sposobów podejścia do pracy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Data:

04.01.2018

Teatry