TVP bez reklam, samoopodatkowanie się prywatnych nadawców, stworzenie Funduszu Misji Publicznej - to niektóre z rozwiązań branych pod uwagę w ramach prac nad projektem nowej ustawy medialnej - zapowiedział minister kultury Bogdan Zdrojewski.
- Decyzja, który wariant wybrać, prawdopodobnie zapadnie w ciągu kilku tygodni - powiedział wczoraj dziennikarzom szef MKiDN. Zaznaczył, że "w chwili obecnej trudno powiedzieć, który projekt ma większą realność, dlatego że te obliczenia mają swoją dynamikę". - Staramy się znaleźć rozwiązania krótkoterminowe, czyli pomocy TVP w realizacji misji, które to pomysły dadzą szansę na zamknięcie tego roku z bilansem, jeżeli ujemnym, to niedużym ujemnym - mówił. Przyszłość mediów publicznych była także tematem czwartkowego posiedzenia sejmowej komisji kultury i środków przekazu, zwołanego na wniosek PiS. Jak tłumaczyła Barbara Bubula (PiS), posłowie tej partii wnioskowali o zwołanie posiedzenia komisji "w poczuciu obowiązku", bo media publiczne to "dobro narodowe, którego stan świadczy o jakości państwa i o funkcjonowaniu najważniejszych instytucji życia społecznego". Jak oceniła, pogłębiający się, trwający latami kryzys finansó