- Chcemy uczynić Teatr Drugi pismem polskiej inteligencji - o nowym miesięczniku teatralnym specjalnie dla e-teatru mówi jego redaktor naczelny Jacek Kopciński
- Został Pan redaktorem naczelnym miesięcznika Teatr Drugi. Czy zmieni się formuła tego pisma w stosunku do jego poprzednika miesięcznika Teatr? Jacek Kopciński: - Tak, dlatego używać będziemy (na razie roboczo) tytułu Teatr Drugi. Należy jednak podkreślić, że Teatr Drugi jest bezpośrednim kontynuatorem linii programowej miesięcznika Teatr oraz spadkobiercą jego 60-letniej tradycji. Zanim powiem o zmianach - słowo o ciągłości. Otóż najważniejszym dla mnie zadaniem będzie utrzymanie w piśmie najwyższego poziomu krytyki teatralnej. Żyjemy w epoce, która nie sprzyja poważnej, wielostronnej refleksji nad dziełem sztuki, oczekuje natomiast od krytyków wydawania szybkich ocen i - co gorsza - promowania pewnych dzieł czy nurtów w sztuce współczesnej. Przez szacunek dla naszych mistrzów, recenzenci Teatru Drugiego nigdy nie będą uprawiali tego rodzaju krytyki, którą redaktor naczelny Dialogu nazwał celnie kreatywną (przez nawiązanie do pewnych stra