12.09.2016 Wersja do druku

Warszawa. Pomost pomiędzy "kiedyś" i "dziś"

Na przypomnianą po kilkuset latach operę "Semiramide Riconosciuta" warto się wybrać ze względu na obsadę wokalną i soczystą grę orkiestry pod kierunkiem włoskiego klawesynisty Marco Vitalego. W Warszawie trwa II Festiwal Oper Barokowych "Dramma per musica".

Jest to sukces II Festiwalu Oper Barokowych "Dramma per Musica" w Łazienkach Królewskich w Warszawie - pierwszy raz po blisko 300 latach wykonano operę Leonarda Vinciego "Semiramide Riconosciuta". Jeśli festiwal może się pochwalić pokazaniem dzieła zapomnianego, a wartościowego, to jego prestiż szybko idzie w górę. W tej chwili Festiwal Oper Barokowych, którym kierują śpiewaczka Anna Radziejewska i klawesynistka Lilianna Stawarz, to jedyne w Polsce miejsce poświęcone temu gatunkowi, co więcej - w przeciwieństwie do zawieszonej niedawno krakowskiej Opery Rary - pokazuje mało znane dzieła opery barokowej w inscenizacjach, a nie tylko w wersji koncertowej. Opera odnaleziona W klasycystycznym Teatrze Stanisławowskim Natalia Kozłowska wyreżyserowała "Agrypinę" i "Orlanda" Jerzego Fryderyka Haendla. W tym roku przyszedł czas na operę neapolitańską, której wybitnym przedstawicielem był właśnie Leonardo Vinci. Od razu trzeba powiedzieć, że libretto "Se

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

II Festiwal Oper Barokowych "Dramma per musica". Pomost pomiędzy "kiedyś" i "dziś"

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Stołeczna online/11.09

Autor:

Anna S. Dębowska

Data:

12.09.2016

Realizacje repertuarowe
Festiwale