06.09.2019 Wersja do druku

Warszawa. NIK: promocja polskiej kultury za granicą nie jest prowadzona konsekwentnie

Promocja polskiej kultury za granicą wciąż nie jest prowadzona w sposób spójny, przemyślany i konsekwentny, a jedynie poprzez pojedyncze program i okazjonalne imprezy - wynika z raportu NIK. "Trzeba czasu, aby nadrobić wieloletnie zaniedbania" - komentuje MKiDN.

Z przedstawionego w czwartek raportu będącego efektem kontroli NIK nt. promocji polskiej kultury za granicą, obejmującej lata 2013-2018, wynika, że "nie są diagnozowane potrzeby, nie ma długofalowych planów i specjalnego budżetu na realizację przedsięwzięć, nie jest monitorowana skuteczność działań, a współpraca między poszczególnymi instytucjami pozostawia dużo do życzenia". Tym samym jak podało NIK, "promocja polskiej kultury za granicą wciąż nie jest prowadzona w sposób spójny, przemyślany i konsekwentny, a jedynie poprzez pojedyncze programy, okazjonalne koncerty, wystawy, seanse filmowe czy przedstawienia teatralne". Najwyższa Izba Kontroli podała, że "już w 2011 r. zwracała uwagę na to, że brakuje strategicznego dokumentu dotyczącego promocji polskiej kultury za granicą, który bardzo precyzyjnie określałby jej cele, kierunki, narzędzia oraz system pomiaru skuteczności i efektywności". Według danych NIK "mimo podejmowanych prób tak

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

PAP

Autor:

Katarzyna Krzykowska

Data:

06.09.2019