EN

4.06.2018 Wersja do druku

Warszawa. Mozart jest wymagający

16 czerwca rozpocznie się w Warszawie 28. Festiwal Mozartowski. W jego trakcie trzykrotnie zabrzmi tak bardzo lubiana przez publiczność opera "Czarodziejski flet" w inscenizacji i reżyserii Ryszarda Peryta. W Królową Nocy wcieli się zdobywająca sławę na światowych scenach operowych Joanna Moskowicz.

Podczas 28. Festiwalu Mozartowskiego będzie można panią usłyszeć w "Czarodziejskim flecie", "Uprowadzeniu z Seraju" oraz koncertach "Msza C-moll" i gali finałowej. Która z tych kompozycji salzburskiego mistrza jest Pani najbliższa, a która sprawia największą trudność? - Jeśli chodzi o trudność, to zarówno aria Królowej Nocy, jak i rola Konstancji są bardzo wymagające. To wyzwanie, ale ja lubię wyzwania. To dla mnie dwie zupełnie różne role. Królową Nocy wykonywałam w wielu inscenizacjach, a rolę Konstancji dopiero niedawno przygotowałam i od niedawna ją śpiewam - stąd ten występ cieszy mnie podwójnie. Na czym polega trudność tych ról? - Mozart jest wspaniały i wymagający. Daje mobilizację do doskonalenia głosu, ale wymaga dobrego przygotowania. Z każdym spektaklem widzę, jak mój głos wspaniale się rozwija. Może to ciężko wytłumaczyć, ale podstawą do rozwoju dla śpiewaka są dobrze dobrane partie. Partie Mozartowskie są dla

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mozart jest wymagający

Źródło:

Materiał własny

Gazeta Polska Codziennie nr 126

Autor:

Anna Krajkowska

Data:

04.06.2018