W pierwszą sobotę lipca operową Galą Finałową w warszawskim Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana zakończył się XXIX Festiwal Mozartowski.
Drugi rok z rzędu tygodnik "Niedziela" był patronem medialnym tego prawie miesięcznego święta melomanów i miłośników geniuszu salzburskiego mistrza. Nadkomplety publiczności, jej zachwyt i entuzjastyczne recenzje to już norma w przypadku tej imprezy. Przez miesiąc, począwszy od czerwcowej Wielkiej Gali Otwarcia XXIX Festiwalu Mozartowskiego, miłośnicy obcowali ze sztuką genialnego kompozytora w jej szerokim przekroju. Tradycyjnie centrum wydarzeń był teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, w którym zaprezentowano Mozartowski kanon operowy, a ozdobą była premiera nowej inscenizacji "Czarodziejskiego fletu" w reżyserii Giovanny Castellanosa pod muzycznym kierownictwem Marcina Som-polińskiego. W ten sposób do grona nowych odczytań oper mistrza Amadeusza w WOK dołączyła kolejna, która wraz z "Cosi fan tutte", "Łaskawością Tytusa", "Weselem Figara", "Uprowadzeniem z seraju" i "Idomeneo" stanowi ważny element ewolucji tej sceny. Na tle ikonicznych wizji Rysza