Kultura to najlepsza polska marka, a jej promocja poza granicami kraju
przynosi wymierne korzyści całemu państwu - zapewniał w czwartek w Sejmie minister kultury Bogdan Zdrojewski. Za wzorowy przykład promocji kultury za granicą uznał projekt Polska! Year.
Polska! Year - czyli Rok Polski w Wielkiej Brytanii, który rozpoczął się wiosną 2009 i trwał do czerwca 2010 r., to specjalny zestaw wydarzeń kulturalnych zrealizowany przez Instytut Adama Mickiewicza w Warszawie w porozumieniu z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwem Spraw Zagranicznych. O to, jakie były cele i wymierne efekty sezonu polskiego w Wielkiej Brytanii, pytali w środę w Sejmie ministra kultury Bogdana Zdrojewskiego posłowie Michał Szczerba i Michał Jaros (PO). W opinii Zdrojewskiego, projekt Polska! Year był doskonałym przykładem tego, jak promocja polskiej kultury poza granicami kraju zmienia się na lepsze. - Polska kultura jest najlepszym znakiem jakościowym, najlepszą marką - powiedział minister. Przypomniał, że w trakcie Polska! Year zrealizowano w Wielkiej Brytanii ponad 255 projektów, w których udział wzięli polscy artyści - w tym 67 wystaw, 87 koncertów, 20 spektakli, 10 projektów filmowych, 31 fest