EN

6.10.2022, 12:34 Wersja do druku

Warszawa. Marketing w teatrze. Wypełnij ankietę

Agencja Warszawa przeprowadza ankietę, która ma za zadanie wskazać co działa, a co nie działa w teatralnym marketingu, w celu przygotowania narzędzi pomocowych dla teatrów, które usprawnią działania marketingowe i promocyjne.

fot. mat. organizatora

Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy znaczny spadek frekwencji w instytucjach kultury takich jak teatry, galerie sztuki, muzea czy hale koncertowe. W 2019 roku teatry odwiedziło 14,5 mln widzów. Natomiast w 2021 roku to spadek do liczby 4,7 mln. 2 z 3 osób przestało chodzić do teatru (dane GUS). Pandemia COVID-19 nie tylko wpłynęła na ograniczenie działalności teatrów, ale stała się też długofalowym czynnikiem, przez który publiczność rezygnuje ze spotkań w dużych grupach.  Wojna w Ukrainie kieruje uwagę potencjalnego widza tam, gdzie jest potrzebna pomoc i empatia. Oczywiście nie bez znaczenia jest rosnąca od kilku miesięcy inflacja. Ceny biletów na spektakle potrafią zaskoczyć nie jeden portfel.

To nie są jednak kluczowe powody omijana teatralnych scen. Teatr przestaje być atrakcyjny. Teatr przestaje być zauważalny. W dobie influencerów, netfliksowych produkcji i postępu technologicznego, ciężko powiedzieć młodym widzom, że obejrzenie sztuki Williama Szekspira czy pokaz teatru tańca może być równie nowoczesnym doświadczeniem. 

A całą tą złożoność zwieńcza aspekt marketingu i promocji w teatrze, która nie dość, że musi radzić sobie z wyżej wymienionymi aspektami, to w dodatku powinien budować teatralną społeczność.

Przed marketingiem teatralnym stoi poważne wyzwanie. Dla wielu instytucji teatralnych, które długo zwlekały ze zmianami w działaniach promocyjnych, nie jest to już kwestia kreacji chwytliwych plakatów. Potrzebne jest zdefiniowanie na nowo grup odbiorców, określenie ich lokalizacji i potrzeb. Należy wywołać wśród zainteresowanie, zbudować relacje i teatralną społeczność. Dla wielu teatrów to czas odświeżenia wizerunku, sięgnięcia po nowoczesne narzędzia, zrozumienia potęgi internetu i social mediów. To moment, w którym należy zaakceptować dzisiejsze mody, wzorce i inspiracje młodych ludzi.

Agencja Warszawa realizuje badanie na temat działań promocyjnych teatrów w Polsce. Wypełnij krótką ankietę, która pozwoli nam opracować praktyczne narzędzia marketingowe dla teatralnych instytucji. Naszym celem jest przekazanie kulturze tego, co w świecie reklamy działa od wielu lat. Potrzebujemy tylko jeszcze lepiej poznać Wasze preferencje względem teatru. 

Wypełnij ankietę

Źródło:

Materiał nadesłany