EN

25.01.2024, 12:09 Wersja do druku

Warszawa. Lutowy wieczór „O melancholii” w ramach CST-Scena

Mazowiecki Instytut Kultury i Fundacja Artystyczna PERFORM zapraszają na pierwsze spektakle taneczne w 2024 roku. Podczas wieczoru poświęconego melancholii pokazane zostaną dwa spektakle taneczne: „Holy Melancholy” w wykonaniu Teatru Tańca Nieznany oraz solo Katarzyny Leszek „Illusions of Shameless Abundance”. 

fot. mat. Mazowieckiego Instytutu Kultury

Taneczny wieczór w MIK towarzyszy konferencji naukowo-środowiskowej CST W poszukiwaniu balansu. Dobre praktyki i zrównoważony rozwój w tańcu i innych sztukach performatywnych.

CENTRALNA SCENA TAŃCA | CST-SCENA, V edycja 2024
O Melancholii | wieczór tańca
 
8 lutego (czwartek ), 19.00

PROGRAM WIECZORU:

Spektakl Holy Melancholy
Teatr Ta
ńca Nieznany

o spektaklu: Holy Melancholy to szeroka rozlewność życiowych fal, bez szarpanych linii granicznych. Fale przelewają się potężnym, oleistym echem dalekiej burzy. To o melancholii, określonej przez Zygmunta Freuda następująco: stan żałoby i jednoczesny „brak zgody” na odczuwanie żalu po stracie nam bliskiego. To moment, w którym strata staje się tak nie do zniesienia, że połyka ją nieświadomy świat, gdzie żal wciąż istnieje, ale jest nie do przetworzenia przez świadomy umysł. 

reżyseria i choreografia: Katarzyna Leszek

wykonanie: Jagoda Wasilewska, Julia Radziszewska, Agnieszka Brzezińska, Joanna Kukiełka, Weronika Nowosad, Weronika Lempe, Ewa Krzywicka, Filip Hylewicz 

kostiumy: Katarzyna Leszek, Julia Radziszewska 

warstwa muzyczna: Katarzyna Leszek z wykorzystaniem utworów: De Ambassade, Geen Genade  oraz Hermanos Gutiérrez El Camino De Mi Alma 

reżyseria światła: Katarzyna Leszek 

Solo illusions of shameless abundance

choreografia i wykonanie: Katarzyna Leszek

„Solo stanowi osobisty postulat i zarazem mizantropijną refleksję będącą głosem w kwestii dążeń współczesnych realiów i konsekwencji, które za sobą niosą. To iluzje bezwstydnych obfitości, które kreuję, których doświadczam, w których żyję, żeby utrzymać się w świecie wstydnych granic, a upadając, nie zapominam udawać, że nadal stoję na ziemi, na którą nie zasługuję. Stoję spokojnie, trzymam fason i pamiętam, żeby nie zapomnieć o butach.”

I nagroda na Międzynarodowym Konkursie „Solo Dance Contest 2021” podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca. Uzasadnienie werdyktu jury: „Katarzyna pokazała spójny i wyrafinowany spektakl, który dostarczył przekaz osobisty i polityczny jednocześnie”

Taniec, dialog, człowiek, kultura

Blok programowy Taniec, dialog, człowiek, kultura definiuje taniec jako narzędzie komunikacji przekazujące treści i idee docierające do różnych poziomów wrażliwości widza. W ramach tego bloku pokażemy spektakle twórców młodego i starszego pokolenia, zespoły oraz duety, przedstawienia wykorzystujące różnorodne techniki ruchu: taniec współczesny, teatr fizyczny oraz sztuki pokrewne. Mamy nadzieję, że ta różnorodność pozwoli publiczności budować i wzbogacać własny alfabet sztuki tańca.

Katarzyna Leszek absolwentka kierunku: choreografia na Akademii Muzycznej w Łodzi, a także kursu Choreografii Eksperymentalnej Centrum w Ruchu w Warszawie. Brała udział w Międzynarodowym Programie Tanecznym „Vertigo Dance Company” w Jerozolimie, w Izraelu oraz ukończyła Międzynarodowy Program Tańca Współczesnego w szkole Nuova Officina della Danza w Turynie, we Włoszech. Zwyciężczyni międzynarodowego konkursu „Solo Dance Contest 2021” w ramach 13. Gdańskiego Festiwalu Tańca za pracę illusions of shameless abundance. W 2021 roku, jej etiuda Walczyk w dwóch aktach została wyróżniona w konkursie choreograficznym do muzyki kompozytora polskiego organizowanym przez ZAIKS, a fragment jej spektaklu Holy Melancholy wygrał konkurs choreograficzny organizowany w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca „My Dance” w Tarnowie 2022. Współzałożycielka kolektywu Teatr Tańca Nieznany, działającego od 2018 roku na terenie Poznania. W swoich praktykach ruchowych posługuje się głównie improwizacją, szeroko pojętym językiem tańca współczesnego. Pracuje z wrażliwością na własne ciało i procesy w nim zachodzące, badając relacje: umysł-ciało.

projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja V
kuratorki: Katarzyna Stefanowicz
organizatorzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
współfinansowanie: miasto st. Warszawa

Wydarzenie towarzyszy konferencji naukowo-środowiskowej W poszukiwaniu balansu. Dobre praktyki i zrównoważony rozwój w tańcu i innych sztukach performatywnych (8-11 lutego 2024).

Bilety dostępne online www.mik.waw.pl/repertuar lub w kasie Mazowieckiego Instytutu

Mazowiecki Instytut Kultury | Warszawa, ul. Elektoralna 12

www.mik.waw.pl

Źródło:

Materiał nadesłany