Logo
Aktualności

Warszawa. Kwietniowy kalejdoskop wrażeń w Teatrze Druga Strefa

2.04.2025, 10:07 Wersja do druku

Teatr Druga Strefa w kwietniu zaprasza na bogaty i różnorodny repertuar, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. W repertuarze znalazły się zarówno kameralne monodramy, jak i porywające spektakle familijne, trzymające w napięciu dramaty, pełne humoru komedie, a także nowatorskie przedstawienia nowocyrkowe.

Widzowie będą mieli okazję śledzić losy bohaterów, przeżywać z nimi wzruszenia, śmiać się z ich perypetii i zastanawiać nad ważnymi życiowymi kwestiami. 

Kwietniowy program Teatru Druga Strefa to propozycja dla każdego, kto ceni sobie bliski kontakt ze sztuką i poszukuje teatralnych doświadczeń na wysokim poziomie. 

Bilety dostępne na stronie: www.teatr2strefa.pl

fot. Eligiusz Baranowski

NOC HELVERA | dramat | spektakl w ACUD Theater w Berlinie
2 kwietnia 2025, 20.00

Czy brunatne czasy rodzącego się nazizmu należą już do przeszłości? Czy kryształowe noce w różnych odsłonach nie są powtarzającym się elementem historii na sinusoidzie wieków? Czy współczesne podziały na gorszy i lepszy sort nie powinny zasiać w nas niepokoju? Teatr Druga Strefa każe widzowi zmierzyć się z trudnymi pytaniami. Sylwester Biraga inscenizując dramat Ingmara Villqista nie podsuwa gotowych odpowiedzi. Każe wszystkim szukać ich wewnątrz siebie, sprawiając, że Noc Helvera staje się ich udziałem. Nie sposób będzie jej zapomnieć po opuszczeniu teatru. Wracać będzie jak natrętne echo. Każde medialne informacje będą nową Nocą Helvera! Helvera XXI wieku...  

Z recenzji:  

Mogło się wydawać, że zaskakujący dramat Villqista, którego premiery telewizyjna i teatralne w warszawskich teatrach Studio i Powszechnym przed ponad 20 laty wzbudziły emocje, już wyczerpał swoje możliwości, że już wszystko o tej sztuce wiemy. Tymczasem najnowsza jej realizacja w Teatrze Druga Strefa w reżyserii Sylwestra Biragi odsłania mniej widoczne, głębinowe sensy dramatu.  

Tomasz Miłkowski aict.art.pl, 22 marca 2022  

Osobiście chciałbym pochwalić Halinę Chrobak: wzruszająco zagrała kobietę troszczącą się o swojego podopiecznego i walczącą o jego spokój! Jest to kolejna wspaniała rola tej znakomitej Aktorki! Nic dziwnego zatem, że po spektaklu zapadła długa cisza na widowni i dopiero po pewnym czasie rozległy się mocne, w pełni zasłużone, brawa.  

Roman Soroczyński warszawa.pl, 6 września 2022  

Szokujący spektakl. Wszystko mnie w nim zaskakiwało. Oglądając go broniłem się pazurami przed tym, żeby dać się porwać - przegrałem. Wciąż posługujący się najbardziej klasycznymi środkami, jest jednocześnie bardziej nowoczesny od tego, czym karmi się współczesny teatr. Niezwykła forma [...] Zagrane to jest tak, że burza braw to mało.  

Włodzimierz Neubart - Chochlik Kulturalny, 18 listopada 2021  

Autor: Ingmar Villqist  

Występują: Halina Chrobak, Piotr Duda  

Reżyseria, scenografia i kostiumy: Sylwester Biraga  

Plakat: Jan Wawrynkiewicz  

Fotosy: Eligiusz Baranowski  

Licencja na wystawienie spektaklu została została udzielona przez ZAIKS  

Premiera 8 października 2021  

Czas trwania 60 minut | Spektakl dla widzów 15+

DRUGA | monodram Katarzyny Traczyńskiej    

4 kwietnia 2025, 19.00    

DRUGA to opowieść o losach kobiety – żony, matki, córki, aktorki. Historia o łamaniu barier, buncie, o wychodzeniu ze strefy komfortu. Codzienna walka o własną tożsamość w zestawieniu z dążeniami artystycznymi to wyboista droga. Bohaterka podąża jednak ścieżką poszukiwania wolności, co jest zmaganiem szczególnie trudnym, bo przez lata pozostawała w cieniu autorytatywnej matki.    

DRUGA to monodram, w którym aktorka dialoguje z publicznością poszukując własnej tożsamości. To gra, zabawa i dramat w jednym. O życiu, sile, jaką mamy w sobie, słabości, niepohamowanym apetycie na codzienność, o stracie i wygranej. To opowieść skrząca od dowcipu i głębokiej refleksji… jednym słowem, rollercoaster.    

Z ciekawostek, zakulisowych ploteczek trzeba koniecznie zdradzić (w tajemnicy, oczywiście), że odtwórczyni głównej roli posiada pewną specyficzną, ważną umiejętność. Jest mianowicie członkinią formacji tanecznej, która w listopadzie 2022 zdobyła mistrzostwo świata w stepowaniu. Jak zatem sądzicie – czy to jest umiejętność, która zostanie wykorzystana na scenie?    

Pierwotnie DRUGA miała być projektem kobiecym, zrealizowanym wyłącznie przez żeński pierwiastek. Temat okazał się jednak tak uniwersalny, że panowie nie pozostali obojętni. Dlatego, choć u podstaw stoi praca kobiet, aktorki – autorki – i reżyserki, to jednak i panowie dołożyli swoją cegiełkę. Dzięki temu projekt DRUGA stał się wszechstronny, pojemny, otwarty.    

Z recenzji:    

Patrząc na scenę Drugiej Strefy widziałem nie jedną Katarzynę Traczyńską, ale dwie. Świetną Aktorkę - ze swadą, czysto podająca wciągający tekst monodramu. Umiejętnie posługującą się gestem, zachowaniami mimicznymi. Sprawnie korzystającą z jedynego elementu scenograficznego, jaki na tej scenie się znajdował. Ale widziałem też wspaniałego, silnego i fascynującego Człowieka. Kogoś, kogo zwykłe życie uczyniło postacią niezwykłą. Niezłomną i godną naśladowania. 

Jacek Mroczek, teatrvaria.blogspot.com 

Jestem pod wrażeniem i niesamowitej gry aktorskiej Katarzyny Traczyńskiej i oczywiście talentu Agnieszki Lis, na podstawie której tekstu powstał monodram w reżyserii Anny Sandowicz. I to jaki!! Pełen ekspresji, niesamowitych emocji i tak bardzo realny. Brawo!    

zaczytanapodrozniczka.blogspot.com    

Autorka: Agnieszka Lis   
Wykonanie: Katarzyna Traczyńska   
Reżyseria: Anna Sandowicz   
Muzyka: Marek Jakubowicz   
Choreografia: Michał Wierzbowski    

Plakat: Asya Burtseva   
Zdjęcie do plakatu: Eligiusz Baranowski   
Realizacja techniczna: Bartosz Goździkowski 

Premiera 13 października 2023 Teatr Druga Strefa Warszawa 

Czas trwania 60 minut | Kategoria wiekowa 15+

MAGIK KONRAD W TEATRZE DRUGA STREFA | spektakl familijny 
5 kwietnia, 11.00  

Magik Konrad – specjalista od rozbawiania dzieci za pomocą iluzji! Konradowe show to oczy wytrzeszczone ze zdziwienia i brzuchy obolałe ze śmiechu. To 45 minut radochy na pełnych obrotach!    

Nasz magik jest strasznym fajtłapą, dzieci ciągle muszą mu podpowiadać, co robi źle czy o czym tam zapomniał. A do niektórych numerów Konrad zaprasza na scenę asystentów wybieranych z publiczności. :-)    

Będzie się działo! Będzie sznurek, co gubi końce, kula - co udaje, że lata, a także metalowe koła, co łączyć się potrafią. A to tylko część niespodzianek!   

Konrad zna się na rzeczy, występuje od 14 lat i wykonał w tym czasie ponad 3000 występów!   

Występował w telewizji, w samolotach, w Polsce i za granicą, a ostatnio nawet w czystych skarpetkach.   

Pokaz familijny, zapraszamy dzieci w wieku od 4 do 10 lat.   

Zapraszamy też rodziców, babcie, dziadków, a nawet i teściową!   

Czas trwania: 45 min   

Nie zwlekaj z zakupem biletów, znikają szybciej niż pączki w tłusty czwartek!

DOOKOŁA ŚWIATA Z NELLIE BLY | spektakl familijny
5 kwietnia 2025, 15.00

Jest rok 1889. Nellie Bly wyrusza w podróż dookoła świata jako pierwsza w historii kobieta. Nie tylko przemierzy kontynenty, przeżyje sztorm, spróbuje curry czy adoptuje małpkę, ale przede wszystkim udowodni, jak ważna jest wiara we własne marzenia i cele, nawet gdy cały świat w nas nie wierzy. 

Jest rok 1889. Nieustraszona dziennikarka Nellie Bly ma zamiar rozpocząć przygodę swojego życia – okrążyć świat jako pierwsza w historii kobieta, a zarazem pobić rekord bohatera powieści Juliusza Verne’a – Phileasa Fogga. Podczas tej niesamowitej wyprawy pozna wspaniałe miejsca i ludzi, doświadczy wielu wzlotów i upadków, pokona przeszkody, z których sztorm na otwartym oceanie wcale nie będzie najtrudniejszą, a nawet adoptuje małpkę! Ale czy pokona rekord z powieści W 80 dni dookoła świata i udowodni, że dziewczynki mogą być tak samo odważne i nieustraszone jak chłopcy? 

Autorska sztuka Katie Overstall o pierwszej kobiecie, która opłynęła świat w mniej niż 80 dni. Amerykańska dziennikarka Elizabeth Cochrane Seaman, szerzej znana jako Nellie Bly, prekursorka dziennikarstwa śledczego i czynna aktywistka na polu praw kobiet na przełomie XIX i XX wieku w Nowym Yorku. Monodram Overstall, przetłumaczony i zaadaptowany przez aktorkę Pat Zajac skupia się wokół słynnej wyprawy Nellie Bly z 1889 roku, kiedy to reporterka wyruszyła w swój wyścig dookoła świata, próbując pobić „rekord” ustanowiony przez Phileasa Fogga, bohatera powieści Juliusza Verne’a „W 80 dni dookoła świata”. Niesamowita i mało znana historia pionierki Nellie Bly ożywa w spektaklu, który łączy elementy teatru lalkowego oraz interakcję z publicznością, aby inspirować widzów w każdym wieku. Opowieść o determinacji i dążeniu do celu wbrew wszelkim przeciwnościom losu, która udowadnia, że świat z jego przygodami jest w zasięgu każdego z nas, jeżeli tylko odważymy się po nie sięgnąć, a także o tym, jak ważna jest wiara we własne marzenia i cele, nawet gdy cały świat w nas nie wierzy. 

Oryginalny tekst: Around the world with Nellie Bly autorstwa Katie Overstall 

Występuje Patrycja Zając 

Tłumaczenie z angielskiego, adaptacja: Patrycja Zając 

Lalka: Justyna Bernadetta Banasiak 

Oryginalna produkcja: Shedlight Stories “Around the world with Nellie Bly” 

Spektakl powstał we współpracy z Konsulatem Generalnym RP w Edynburgu 

Spektakl Teatru The Mirror of Stage z Edynburga 

Czas trwania 70 minut | Kategoria wiekowa 5+

NOC HELVERA | dramat
5 kwietnia 2025, 20.00

Czy brunatne czasy rodzącego się nazizmu należą już do przeszłości? Czy kryształowe noce w różnych odsłonach nie są powtarzającym się elementem historii na sinusoidzie wieków? Czy współczesne podziały na gorszy i lepszy sort nie powinny zasiać w nas niepokoju? Teatr Druga Strefa każe widzowi zmierzyć się z trudnymi pytaniami. Sylwester Biraga inscenizując dramat Ingmara Villqista nie podsuwa gotowych odpowiedzi. Każe wszystkim szukać ich wewnątrz siebie, sprawiając, że Noc Helvera staje się ich udziałem. Nie sposób będzie jej zapomnieć po opuszczeniu teatru. Wracać będzie jak natrętne echo. Każde medialne informacje będą nową Nocą Helvera! Helvera XXI wieku...  

Z recenzji:  

Mogło się wydawać, że zaskakujący dramat Villqista, którego premiery telewizyjna i teatralne w warszawskich teatrach Studio i Powszechnym przed ponad 20 laty wzbudziły emocje, już wyczerpał swoje możliwości, że już wszystko o tej sztuce wiemy. Tymczasem najnowsza jej realizacja w Teatrze Druga Strefa w reżyserii Sylwestra Biragi odsłania mniej widoczne, głębinowe sensy dramatu.  

Tomasz Miłkowski aict.art.pl, 22 marca 2022  

Osobiście chciałbym pochwalić Halinę Chrobak: wzruszająco zagrała kobietę troszczącą się o swojego podopiecznego i walczącą o jego spokój! Jest to kolejna wspaniała rola tej znakomitej Aktorki! Nic dziwnego zatem, że po spektaklu zapadła długa cisza na widowni i dopiero po pewnym czasie rozległy się mocne, w pełni zasłużone, brawa.  

Roman Soroczyński warszawa.pl, 6 września 2022  

Szokujący spektakl. Wszystko mnie w nim zaskakiwało. Oglądając go broniłem się pazurami przed tym, żeby dać się porwać - przegrałem. Wciąż posługujący się najbardziej klasycznymi środkami, jest jednocześnie bardziej nowoczesny od tego, czym karmi się współczesny teatr. Niezwykła forma [...] Zagrane to jest tak, że burza braw to mało.  

Włodzimierz Neubart - Chochlik Kulturalny, 18 listopada 2021  

Autor: Ingmar Villqist  

Występują: Halina Chrobak, Piotr Duda  

Reżyseria, scenografia i kostiumy: Sylwester Biraga  

Plakat: Jan Wawrynkiewicz  

Fotosy: Eligiusz Baranowski  

Licencja na wystawienie spektaklu została została udzielona przez ZAIKS  

Premiera 8 października 2021  

Czas trwania 60 minut | Spektakl dla widzów 15+ 

NOC HENNY | tragikomedia  

8 kwietnia, 19.00  

Judith, była partnerka Jacka, nagrywa mu na telefonie dramatyczną wiadomość. Jednak u progu jej drzwi pojawia się nie on, a jego aktualna dziewczyna. Twórczynie przyglądają się relacji dwóch kobiet, które spotykają się jako rywalki. Kultura wyuczyła je tego, by widzieć w sobie nawzajem wrogów walczących o mężczyzn. Czy Judith i Ros są w stanie wyjść poza te ramy, zobaczyć siebie nawzajem i dostrzec coś więcej niż tylko satelitę krążącego wokół mężczyzny?  

Noc Henny Amy Rosenthal to kameralny spektakl na dwie aktorki. Polska premiera sztuki miała miejsce w nietypowej przestrzeni, w mieszkaniu na warszawskiej starówce. Sztuka w reżyserii Marty Malinowskiej to wzruszająca tragikomedia dla widzów szukających w teatrze bliskości.  

O autorce:  

Amy Rosenthal – brytyjska dramatopisarka, żydowskiego pochodzenia, absolwentka dramaturgii na University of Birmingham, laureatka The Sunday Times Drama Award za swoją debiutancką sztukę NOC HENNY w 1999 roku. Nominowana do prestiżowej nagrody Susan Smith Blackburn Prize dla kobiet dramatopisarek.  

Autor: Amy Rosenthal  

Tłumaczenie: Maria Patykiewicz  

Reżyseria: Marta Malinowska  

Wykonanie: Maria Patykiewicz, Agata Puterko  

Muzyka: Albert Stensen  

Multimedia, zdjęcia: Ewa Radzewicz, Adam Romanowski  

Realizacja techniczna: Bartosz Goździkowski

Czas trwania 60 minut | Kategoria wiekowa 15+

DRUGA | monodram Katarzyny Traczyńskiej | Teatr Propozycji DIALOG

10 kwietnia 2025, 19.00    

DRUGA to opowieść o losach kobiety – żony, matki, córki, aktorki. Historia o łamaniu barier, buncie, o wychodzeniu ze strefy komfortu. Codzienna walka o własną tożsamość w zestawieniu z dążeniami artystycznymi to wyboista droga. Bohaterka podąża jednak ścieżką poszukiwania wolności, co jest zmaganiem szczególnie trudnym, bo przez lata pozostawała w cieniu autorytatywnej matki.    

DRUGA to monodram, w którym aktorka dialoguje z publicznością poszukując własnej tożsamości. To gra, zabawa i dramat w jednym. O życiu, sile, jaką mamy w sobie, słabości, niepohamowanym apetycie na codzienność, o stracie i wygranej. To opowieść skrząca od dowcipu i głębokiej refleksji… jednym słowem, rollercoaster.    

Z ciekawostek, zakulisowych ploteczek trzeba koniecznie zdradzić (w tajemnicy, oczywiście), że odtwórczyni głównej roli posiada pewną specyficzną, ważną umiejętność. Jest mianowicie członkinią formacji tanecznej, która w listopadzie 2022 zdobyła mistrzostwo świata w stepowaniu. Jak zatem sądzicie – czy to jest umiejętność, która zostanie wykorzystana na scenie?    

Pierwotnie DRUGA miała być projektem kobiecym, zrealizowanym wyłącznie przez żeński pierwiastek. Temat okazał się jednak tak uniwersalny, że panowie nie pozostali obojętni. Dlatego, choć u podstaw stoi praca kobiet, aktorki – autorki – i reżyserki, to jednak i panowie dołożyli swoją cegiełkę. Dzięki temu projekt DRUGA stał się wszechstronny, pojemny, otwarty.    

Z recenzji:    

Patrząc na scenę Drugiej Strefy widziałem nie jedną Katarzynę Traczyńską, ale dwie. Świetną Aktorkę - ze swadą, czysto podająca wciągający tekst monodramu. Umiejętnie posługującą się gestem, zachowaniami mimicznymi. Sprawnie korzystającą z jedynego elementu scenograficznego, jaki na tej scenie się znajdował. Ale widziałem też wspaniałego, silnego i fascynującego Człowieka. Kogoś, kogo zwykłe życie uczyniło postacią niezwykłą. Niezłomną i godną naśladowania. 

Jacek Mroczek, teatrvaria.blogspot.com 

Jestem pod wrażeniem i niesamowitej gry aktorskiej Katarzyny Traczyńskiej i oczywiście talentu Agnieszki Lis, na podstawie której tekstu powstał monodram w reżyserii Anny Sandowicz. I to jaki!! Pełen ekspresji, niesamowitych emocji i tak bardzo realny. Brawo!    

zaczytanapodrozniczka.blogspot.com    

Autorka: Agnieszka Lis   
Wykonanie: Katarzyna Traczyńska   
Reżyseria: Anna Sandowicz   
Muzyka: Marek Jakubowicz   
Choreografia: Michał Wierzbowski    

Plakat: Asya Burtseva   
Zdjęcie do plakatu: Eligiusz Baranowski   
Realizacja techniczna: Bartosz Goździkowski 

Premiera 13 października 2023 Teatr Druga Strefa Warszawa 

Czas trwania 60 minut | Kategoria wiekowa 15+

STO NANOGRAMÓW | spektakl nowocyrkowy

11 kwietnia, 19.00 

Wszystko da się zmierzyć. 

Wszystko da się zważyć.  

Porsche 911 ma masę 2 ton.  

Labrador waży 30 kg.  

Dyplom ukończenia szkoły 15 g.  

A ile ważą twoje marzenia?  

Ile gram brakuje do twojego szczęścia?  

STO NANOGRAMÓW to synteza żonglerki, teatru, tańca i muzyki, dawkowana w minimalistycznych, lecz skutecznych porcjach. 

O twórcach: 

Tomasz Piotrowski 

Wszechstronny artysta żongler, performer i reżyser związany z polską sceną nowocyrkową od 2008 roku. Jego wieloletnia praktyka obejmuje zarówno występy, jak i reżyserię autorskich spektakli cyrkowych. Współzałożyciel zespołu „Multivisual”, twórca projektu “Antirabbity”, współtwórca „Warszawskiej Sceny Variete”, reżyser i scenarzysta spektaklu “CyrkOn” – pierwszego pełnowymiarowego spektaklu cyrkowego online w Polsce. Tomasz zdobył uznanie na licznych festiwalach, m.in. zajmując II i III miejsce w konkursie „Cyrkulacje” w Lublinie. Jego spektakle, takie jak „Geometria propagandy” w Teatrze Druga Strefa oraz “Ciii…” na Carnavale Sztukmistrzów w Lublinie, przyciągają uwagę ze względu na unikalne podejście do sztuki cyrkowej. Jako dwukrotny finalista „Mam Talent!” i laureat licznych konkursów krajowych i międzynarodowych, Tomasz Piotrowski jest nie tylko utalentowanym artystą, ale także aktywnym uczestnikiem i kreatorem polskiej sceny nowocyrkowej. Wciąż rozwija się biorąc udział w warsztatach i masterclassach m.in: Ogólnopolskie studium cyrku współczesnego, masterclass incydentu polskiego. Prywatnie roztańczony mąż i rozśpiewany tata, miłośnik muzyki. Z wykształcenia socjolog i elektronik. 

Patrycja Grzywińska  

Od najmłodszych lat związana z tańcem. Absolwentka aktorstwa teatru muzycznego w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (2021). Podczas edukacji w Akademii Teatralnej (na trzecim roku) wyjechała do dwóch uczelni na ERASMUSA gdzie studiowała na wydziałach tańca. Były to Folkwang Universität der Künste w Essen i Vysoká škola múzických umení w Bratysławie. Obecnie gra w Teatrze Rampa w spektaklu „Mały Syrenek” w reżyserii Michała Walczaka (premiera 17.09.2022r.), w Teatrze Narodowym w spektaklu „Alicji Kraina Czarów” w reżyserii Sławomira Narlocha (premiera 04.03.2023r.) oraz w Teatrze Muzycznym Roma w spektaklu „Jednego Serca” w reżyserii Anny Sroki-Hryń (premiera 16.02.2024r.) Otrzymała wyróżnienie za rolę w spektaklu "Przybysz" w reżyserii Wojciecha Kościelniaka na 38. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Autorka choreografii między innymi do spektakli: „Bliżej chmur. Zaraz spadam” i „w.a.s.o.w.s.k.i. | FOTOPLASTYKON ” w reżyserii Ewy Konstancji Bułhak. Współpracuje z Akademią Teatralną w Warszawie, gdzie pomaga choreograficznie przy zajęciach na wydziale aktorskim. Związana również ze środowiskiem cyrkowym. Zagrała i przygotowała choreografię do spektaklu na finał 3. Festiwalu „Inwazja klaunów” – „Cyrkfulness” w reżyserii Michała Walczaka w Warszawie (premiera 18.06.2022r.). Od 2023 roku współpracuje jako choreografka i aktorka z ALE Circus Dance Company. 

Autorzy i wykonawcy: Tomasz Piotrowski, Patrycja Grzywińska 

Realizacja techniczna: Michał Cieślak 

Premiera warszawska 25 października 2024 

Czas trwania 60 min | Kategoria wiekowa 15+

SZALEŃSTWO WE DWOJE | komedia 
12 kwietnia, 19.00 

Eugène Ionesco, w swoim dziele "Szaleństwo we dwoje" (oryg. "Délire à deux"), stworzył wnikliwe studium ludzkiej natury, osadzone w świecie pełnym absurdu i chaosu. Sztuka, po raz pierwszy wystawiona w 1962 roku na scenie Studia des Champs-Élysées, przedstawia historię pary kochanków, którzy po siedemnastu latach wspólnego życia nieustannie kłócą się o najdrobniejsze sprawy, jak choćby to, czy żółw i ślimak należą do tego samego gatunku. Tymczasem za oknem ich mieszkania toczy się wojna, której przyczyny pozostają nieznane, a ich pokój staje się polem walki.   

Dramat ten jest manifestacją absurdu, pokazującą, jak w ekstremalnych warunkach wojna i chaos mogą wypaczyć ludzkie zachowania i relacje. Codzienność staje się groteską, a rutynowe działania nabierają dziwacznego znaczenia. W sercu tej opowieści kryje się jednak miłość – trudna, szorstka, lecz prawdziwa i potrafiąca przetrwać największe burze. To właśnie miłość staje się siłą napędową, mimo otaczającej grozy.   

"Szaleństwo we dwoje" nie tylko podkreśla absurdalność ludzkich działań w czasie wojny, ale także ukazuje paradoksy ludzkiej natury, gdzie brutalność fizyczna rywalizuje z gwałtownością języka. To opowieść, która zwiększa świadomość o wpływie wojny na psychikę i relacje międzyludzkie, tworząc niezwykły, choć tragiczny obraz rzeczywistości.   

Zapraszamy do Teatru Druga Strefa, aby odkryć tę wyjątkową historię, która porusza i skłania do refleksji nad kondycją ludzkiej natury.   

Z recenzji:   

Jeśli tworzyć spektakle w oparciu o relatywnie stare teksty, bo przecież sześćdziesiąt dwa lata od pierwszego wystawienia to kawał czasu i świat zmienił się diametralnie - to właśnie tak, jak zrobił to Teatr Druga Strefa.  Kolejny, ultraciekawy wieczór. Na warszawskiej mapie kulturalnej scena przy Magazynowej świeci pięknym blaskiem.   

Jacek Mroczek, www.teatrvaria.blogspot.com  

Spektakl ukazuje paradoksy ludzkiej natury, gdzie brutalność fizyczna rywalizuje z gwałtownością języka. Co chwila naszym bohaterom przychodzą do głów różne niedorzeczne pomysły, co staje się kolejnym pretekstem do kłótni.  W sercu tej opowieści kryje się jednak miłość...  

Roman Soroczyński, www.warszawa.pl  

Spektakl bierze udział w X Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej i Europejskiej „Klasyka Żywa”   

Autor: Eugène Ionesco   

Tłumaczenie: Jan Kott   

Obsada: Vova Makovskyi, Walentyna Sizonenko   

Reżyseria i scenografia: Sylwester Biraga   

Plakat: Marek Maciejczyk   

Fotosy: Viktoria Nekrasova, Andrei Nekrasov   

Realizacja techniczna: Stanisław Czerwiński   

Premiera 18 grudnia 2024   

Czas trwania 65 minut | Kategoria wiekowa 15+   

Spektakl zrealizowany ze Funduszu SKE – ZASP

Źródło:

Materiał nadesłany

Sprawdź także