Należy uświadomić urzędnikom zajmującym się kształtowaniem polityki kulturalnej, że edukacja medialna to konieczność. Internet, media elektroniczne, telewizja sprzyjają promocji idei, że kultura to dobro wspólne - mówili uczestnicy konferencji "Kultura 2.0."
Kultura, nowe technologie, ich wzajemne powiązania oraz edukacja medialna - to podstawowe tematy, które będą poruszane podczas organizowanej przez Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA) trzydniowej konferencji. Konferencja "Kultura 2.0. Świadomi mediów" rozpoczęła się w czwartek, zakończy - w sobotę. Podczas jednego z czwartkowych paneli profesor edukacji medialnej Andrew Burn z Uniwersytetu Londyńskiego zwracał uwagę, że - z punktu widzenia coraz większej świadomości i rozwoju mediów - żyjemy w epoce niezmiernie interesującej. - Dostrzegamy coraz bardziej nowe, dostępne nam formy komunikacji, zabawy i kreatywnego spędzania czasu. Jednocześnie jednak dziedzictwo kultury mediów XX-wiecznych - filmu, telewizji, muzyki zarejestrowanej na fizycznych nośnikach, książek i prasy - nadal odgrywa wielką rolę - mówił Burn. Jak dodał, roli nowych mediów i edukacji medialnej nie należy lekceważyć. Jak zauważył - Parlament Europejski nalega, aby pań