Polacy z udziału w reklamie pamiętają głównie Marka Kondrata, Piotra Fronczewskiego i Krzysztofa Ibisza - wynika z badania ZenithOptimedia. Ankietowani chcieliby natomiast, żeby w kampanie promocyjne zaangażowali się Katarzyna Cichopek, Szymon Majewski i Doda.
Polacy mają zróżnicowane zdanie na temat pojawiania się gwiazd telewizji, muzyki i kina w reklamach - aż 59 proc. uzależnia swoją opinię od konkretnej osoby. 11 proc. ankietowanych promocyjne zaangażowanie celebrytów się podoba, a 6 proc. nawet bardzo. Z drugiej strony 13 proc. respondentów nie lubi, gdy znana osoba reklamuje jakiś produkt, a 10 proc. zdecydowanie to krytykuje. 83 proc. Polaków przypomina sobie jakąkolwiek reklamę, w której występowała gwiazda telewizji, muzyki lub kina. Wśród polskich celebrytów najsilniej kojarzony z konkretną marką jest Marek Kondrat - na 2452 deklaracje aż 702 wiązały go z reklamami ING Banku Śląskiego. W 183 przypadkach wskazano na udział Piotra Fronczewskiego w promocji Getin Banku [na zdjęciu], a w 103 - udział Krzysztofa Ibisza w promocji Head & Shoulders. 87 razy skojarzono Małgorzatę Foremniak z marką Soraya, 86 razy - Zygmunta Chajzera z Vizirem, a 79 razy - Annę Przybylską z Astor. Z kolei gwiazdam