EN

28.01.2021, 15:49 Wersja do druku

Warszawa. Koncert online w Polskiej Operze Królewskiej

Polska Opera Królewska zaprasza 6 lutego o godz. 19.00 do udziału w koncercie online podczas, którego będzie można usłyszeć arie i duety G.F. Haendla i A. Vivaldiego w wykonaniu solistek Polskiej Opery Królewskiej, z towarzyszeniem Zespołu Instrumentów Dawnych Capella Regia Polona pod kierownictwem Krzysztofa Garstki. 

fot. mat. teatru

Herosi i heroiny – wielkie postaci, których dramatyczne losy niejednokrotnie stawały się kanwą muzycznych opowieści doby baroku. Pełne zwrotów akcji, często tragiczne doświadczenia mitycznych bohaterów dawały kompozytorom asumpt do kreowania muzyki pełnej napięć, cierpienia, ale też radości i nadziei. Dzieła po dziś dzień stanowią wyzwanie dla śpiewaków – zarówno pod względem wokalnym, jak i aktorskim. Pełne afektów, o wartkiej, zaskakującej fabule dają niewyczerpane pole do interpretacji także instrumentalistom.

Nieprzebraną inwencją zachwyca muzyka Georga Friedricha Haendla. W przepięknych partiach wokalnych kompozytor doskonale potrafił oddać dramat rozstania (duet Floridante i Elmiry), niezwykłą więź łączącą matkę z synem (duet Cornelii i Sesta) oraz różne odcienie miłości. Wszak bywa ona wierna (aria Tolomea) i szczęśliwa (duet Radamista i Zenobii), ale czasem prowadzi także do zbrodni i szaleństwa (aria Dejaniry).

Nie mniej przejmujące partie powierzał śpiewakom Antonio Vivaldi. Również i w jego dziełach wierne uczucie może stanowić dowód cnoty (Griselda) lub być przyczyną niechlubnych czynów bohatera (Ottone). Odmalowane dźwiękami emocje przenikają słuchaczy do głębi, a bohaterowie opowieści nie zawsze poddają się jednoznacznej ocenie.

Premiera online/ kanał YouTube Polskiej Opery Królewskiej

6 lutego, godz. 19.00

Program:

G.F. Haendel – sinfonia z opery Floridante HWV 14
G.F. Haendel – duet Floridante i Elmiry Ah mia cara se tu resti z opery Floridante HWV 14
G.F. Haendel – aria Tolomea Stille amare z opery Tolomeo, Re d’Egitto HWV 25
G.F. Haendel – aria Dejaniry Where shall I fly z opery Hercules HWV 60
G.F. Haendel – duet Cornelii i Sesta Son nata a lagrimar z opery Giulio Cesare HWV 17
A. Vivaldi – sinfonia z opery L’Olimpiade RV 729
A. Vivaldi – aria Vagausa Armatae face et anguibus z oratorium Juditha triumphans RV 644
A. Vivaldi – aria Judithy Agitata infido flatu z oratorium Juditha triumphans RV 644
A. Vivaldi – aria Ottone Vede orgogliosa l’onda z opery Griselda RV 718
A. Vivaldi – aria Griseldy Ho il cor già lacero z opery Griselda RV 718
G.F. Haendel – duet Radamista i Zenobii Non ho più affanni z opery Radamisto HWV 12b

ANNA RADZIEJEWSKA SCENARIUSZ, REŻYSERIA
MAREK ZAMOJSKI PROJEKCJE WIDEO
PIOTR RUDZKI REŻYSERIA ŚWIATEŁ

WYKONAWCY

ANETA ŁUKASZEWICZ MEZZOSOPRAN

ANNA RADZIEJEWSKA MEZZOSOPRAN

ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
CAPELLA REGIA POLONA

KRZYSZTOF GARSTKA KLAWESYN, DYRYGENT

Do realizacji wydarzenia wykorzystano oświetlenie dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Wydarzenie organizowane pod Mecenatem PZU.

Partnerem Polskiej Opery Królewskiej jest Biuro tłumaczeń Lidex.

Źródło:

Materiał nadesłany

Wątki tematyczne