Tryb przeprowadzania konkursów wyłaniających kandydatów na stanowisko dyrektora w samorządowych instytucjach kultury określa projekt noweli ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, którego przyjęcie zarekomendowała we wtorek sejmowa komisja kultury.
Sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu kontynuowała we wtorek rozpatrywanie rządowego projektu nowelizacji ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Nowela zmienia zasady przeprowadzania konkursów wyłaniających kandydatów na stanowisko dyrektora instytucji kultury w samorządowych instytucjach kultury. Projekt zakłada, że organizator jeszcze przed ogłoszeniem konkursu podaje do publicznej wiadomości informację o takim zamiarze, zawierającą m.in. terminy rozpoczęcia i przewidywanego zakończenia postępowania konkursowego. Proponowane przepisy rozgraniczają zadania i obowiązki komisji konkursowej i organizatora wobec prawidłowo wyłonionego kandydata oraz doprecyzowują zakres obsługi komisji konkursowej przez organizatora. Projekt doprecyzowuje także dotychczasowy tryb przeprowadzania konkursów, m.in. jednoznacznie wskazując, że konkurs może być nierozstrzygnięty. Ponadto określa zasady udziału w komisji konkursowej w przy