EN

5.12.2011 Wersja do druku

Warszawa. Kodeks Sponsoringu Kultury podpisany

Sponsoring powinien być prowadzony w sposób, który nie będzie zagrażać przedmiotom artystycznym lub budowlom historycznym - to jeden z punktów Kodeksu Sponsoringu Kultury, który dziś podpisał m.in. szef resortu kultury Bogdan Zdrojewski.

W kodeksie mowa jest m.in. o tym, że obie strony - sponsor i sponsorowany - powinny działać na zasadzie uczciwej konkurencji, ogólnie przyjętej w działalności gospodarczej. Napisano też, że sponsoring nie powinien być prowadzony w sposób, który mógłby zagrozić przedmiotom artystycznym lub budowlom historycznym. Sponsoring, który ma na celu ochronę, odnowę lub utrzymanie kulturalnych, artystycznych lub historycznych przedmiotów, powinien być prowadzony zgodnie z interesem publicznym. Sponsor - jak podkreślono - nie powinien dyskryminować podmiotów i przedmiotów sponsoringu ze względu na ich różnorodność kulturową. Ani sponsor, ani sponsorowany - wedle kodeksu - nie powinny podejmować działań, które godziłyby w ich godność, dobra osobiste, w tym prawo do prywatności i ochrony wizerunku. Dokument podpisali również prezes Giełdy Papierów Wartościowych Ludwik Sobolewski oraz dyrektor generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

PAP

Data:

05.12.2011

Wątki tematyczne