„Jak przestałem być idealny” to koprodukcja Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego i Fundacji Teatr 21. Już na początku września przedstawienie zostanie zaprezentowane na mobilnej scenie Instytutu, czyli w niebiesko-białym namiocie cyrkowym, w przestrzeni parku między Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego a Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski! W wypełnionym muzyką na żywo spektaklu pytania o odmienność i różnorodność sąsiadują z zapierającymi dech w piersiach wyczynami akrobatów, a humor z refleksją o tym, jak długa droga czasem prowadzi do samoakceptacji.
Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
Spektakl inspirowany jest mitem o Ganeśi – hinduskim bóstwie z głową słonia, oraz prawdziwą historią Josepha Merricka – znanego również jako człowiek-słoń. Czerpiąc z obecności artystów cyrkowych, aktorów dramatycznych, muzyków oraz aktorów Teatru 21 zapraszamy na przedstawienie, które łączy widzów i artystów we wspólnej teatralno-cyrkowej opowieści. Z myślą o młodych widzach odkryjemy historię odmienności, w której bohater musiał mierzyć się z poczuciem braku akceptacji. Razem z publicznością, pod cyrkowym szapito wykreujemy świat, w którym jest miejsce dla każdego, a różnorodność staje się wartością.
“Nowy spektakl w namiocie cyrkowym to nasza propozycja dla widowni familijnej - mówi Elżbieta Wrotnowska-Gmyz, dyrektor Instytutu Teatralnego - Mam nadzieję, że będzie świetną okazją do rodzinnego wybrania się do teatru w nieoczywistej przestrzeni. Pozytywne przesłanie tego spektaklu o uniwersalnej potrzebie szacunku dla siebie nawzajem oraz udane połączenie sztuki teatru i cyrku z pewnością wzbudzą dobre emocje oglądających.”
“Przedstawienie Jak przestałem być idealny to wspaniała artystyczna przygoda – zarówno dla nas twórców jak i widzów. W przyszłym roku ruszymy w trasę po całej Polsce. Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli się spotkać z widzami także w mniejszych miejscowościach i włączyć ich w nasze wspólne, teatralne poszukiwania różnorodności" - Justyna Sobczyk, prezeska Fundacji Teatr 21.
Spektakl „Jak przestałem być idealny” to piąty familijny projekt artystyczno-edukacyjny, który będzie przemierzał Polskę z namiotem cyrkowym w ramach programu „Lato w teatrze”. Od 2011 roku, gdy Instytut Teatralny odkupił namiot od właściciela Cyrku Bojaro, wyprodukowano cztery spektakle objazdowe „Gdzie jest Pinokio?” (2011, reż. Robert Jarosz) , „Pippi Pończoszanka” (2013, reż. Konrad Dworakowski), „Jak wytresować dziewczynkę?” (2015, reż. Michał Walczak) i “Piotruś Pan” (2019, reż. Konrad Dworakowski). Cztery tytuły zostały w sumie zagrane blisko 170 razy! Więcej informacji znaleźć można na stronie www.latowteatrze.pl
Czas trwania: 90 min
Premiera: 4 września 2021 r.
Pokazy spektaklu odbędą się: 4, 5, 8, 9, 10 września 2021 r., godz. 18:00
Miejsce: Namiot cyrkowy między Instytutem Teatralnym (Jazdów 1), a Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski (Jazdów 2)
Aktorzy:
Grzegorz Brandt, Anna Drózd, Teresa Foks, Maja Kowalczyk, Mateusz Kownacki, Daniel Krajewski, Natalia Leszczyńska, Anna Łuczak, Aleksander Orliński, Filip Perkowski, Michał Pęszyński, Piotr Sakowski, Aleksandra Skotarek, Cela Sobolewska, Magdalena Świątkowska, Paulina Waszkiewicz, Łukasz Wójcik
Twórcy:
koncepcja artystyczna - Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Sobczyk
reżyseria - Justyna Sobczyk, Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Wielgus
dramaturgia, scenariusz - Justyna Lipko-Konieczna
reżyseria ruchu - Justyna Wielgus
scenografia i kostiumy - Wisłomira Nicieja
charakteryzacja - Magdalena Lerynowicz
reżyseria i realizacja światła - Sebastian Klim
muzyka - zespół Pokusa (Tymek Bryndal, Natan Kryszk, Teo Olter)
asystentka reżyserki - Zuzanna Jarmakowska
konsultacja tańca hinduskiego - Kalina Duwadzińska
kierownik techniczny spektaklu - Dariusz Adamski
realizacja dźwięku - Michał Rokicki
promocja: Maja Raczyńska (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego), Jakub Drzewiecki (Fundacja Teatr 21)
produkcja: Maria Babicka (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego), Marta Kuźmiak (Fundacja Teatr 21)
Producenci spektaklu dziękują Międzynarodowemu Centrum Kultury Nowy Teatr za udostępnienie sali prób.
Spektakl został wyprodukowany w ramach programu Lato w teatrze. Jest koprodukcją Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Teatru 21 / Centrum Sztuki Włączającej. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
Program Teatru 21 / Centrum Sztuki Włączającej jest współfinansowany przez m.st. Warszawę.
Bilety w cenie 10 zł do nabycia przez stronę internetową www.instytut-teatralny.pl lub www.goout.pl, a także w księgarni Prospero w siedzibie Instytutu, ul. Jazdów 1 w (pn. – pt.: 10:00 – 18:00, sob.: 12:00 – 18:00).
Ok. 60 min przed każdym pokazem będzie możliwe zakupienie biletu na miejscu, przed namiotem cyrkowym (wyłącznie z okazaniem certyfikatu zaszczepienia przy zakupie i przy wejściu do namiotu).
Szczególne warunki uczestnictwa:
- Na terenie namiotu cyrkowego przez cały czas trwania spektaklu należy przestrzegać obowiązku zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki.
- Przed wejściem do namiotu każdy widz jest zobowiązany do złożenia pisemnego oświadczenia, że według jego najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną wirusem SARS-CoV-2 i nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym. Uprzejmie prosimy o przybycie odpowiednio wcześniej, by wypełnić oświadczenie na miejscu (do odbioru przed namiotem lub w Instytucie).
- Wchodząc do namiotu należy zdezynfekować dłonie.
- Zakup biletu jest równoznaczny z zaakceptowaniem powyższych zasad organizacyjnych.