Centrum Teatru i Tańca i Teatr Tańca Zawirowania zapraszają na grudniowe wydarzenia.
9.12
Scena: CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ZAMEK UJAZDOWSKI/ JAZDÓW 2, WARSZAWA
Wydarzenie Facebook: https://www.facebook.com/events/430430442041209
Czy człowiek jest w stanie powstrzymać się przed użyciem tego, co wyprodukować potrafi?
Amerykański Projekt Manhattan miał na celu konstrukcję pierwszej broni atomowej. Była to bomba paradoksalna: miała przynieść wielkie zniszczenia i
jednocześnie zakończyć wojnę. Zrzucenie bomby Little Boy na Hiroszimę było przerażającym przykładem działań człowieka pokazującym, że sposobem na
pojednanie jest zwiększenie przemocy. Myślenie apokaliptyczne przestaje być z szaleństwem, a staje się codziennością.
koncepcja, choreografia, wykonanie: Dominika Wiak, Daniela Komędera-Miśkiewicz
muzyka, wykonanie: Aleksander Wnuk, Michał Lazar
gość specjalny: Fryderyk Liber
projekcja wideo: Natan Berkowicz
reżyseria światła: Paweł Murlik
zdjęcia promocyjne: Dominik Więcek
projekt plakatu: Aleksander Joachimiak
10.12
Scena: CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ZAMEK UJAZDOWSKI/ JAZDÓW 2, WARSZAWA
Wydarzenie Facebook: https://www.facebook.com/events/870741260192590
Ten spektakl oparty jest na założeniu, że wszystkie istniejące rzeczy i zjawiska pozostają ze sobą we wzajemnej relacji. Dzięki temu zachowują stan „uważności”, będąc w gotowości do działania względem powstających zależności. Tancerze „If/Then” wiedzą „co” nastąpi w spektaklu, jednak poszczególne elementy tej układanki pozostają dla nich do odkrycia w trakcie jego trwania. Aby dokonać tego odkrycia, tancerze muszą stale zadawać sobie pytanie: „jak to co się wydarza wpływa na mnie oraz jak ja wpływam na to co się wydarza”. Od ich uważności uzależnione jest to co zobaczy widz (oraz to czego nie zobaczy). Ten spektakl jest próbą wytworzenia uważności w sytuacji niepewności. Ten spektakl to gra w której tancerze muszą podejmować decyzje w oparciu o konkretne zasady nie mogąc być pewnym rezultatu.
pomysł i reżyseria: Joseph W. Alter
choreografia: Joe W. Alter we współpracy z tancerzami
wykonanie: Ryszard Kalinowski, Mikołaj Karczewski, Daniela Komędera-Miśkiewicz, Beata Mysiak, Anna Żak. W procesie tworzenia wziął udział Wojciech Kaproń
muzyka: Aleksander Kościów
produkcja i realizacja dźwięku: Igor Szulc
projekt oświetlenia: Craig Wolf
realizacja oświetlenia: Grzegorz Polak, Paweł Witek
produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski
12.12
Scena: CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ZAMEK UJAZDOWSKI/ JAZDÓW 2, WARSZAWA
Wydarzenie Facebook: https://www.facebook.com/events/3102719476671914
"Carme(n)love" To autorska interpretacja opery Carmen Georges Bizeta. Opowieść o prawdziwej Femme fatale... Złej, okrutnej, nieszczęśliwej, wolnej... O kobiecie targanej różnymi uczuciami: złością, nienawiścią a jednocześnie miłością i ogromnym pożądaniem. Czy znała Carmen prawdziwą miłość...czy potrafiła kochać? Czy jest postacią zupełnie negatywną?? Każda kobieta ma coś z Carmen. U mnie jest ona kwintesencją kobiecości... Dlaczego źle skończyła?? Być może nie umiała się odnaleźć w otaczającej ją rzeczywistości?? Być może miłość, której tak pragnęła, nie zaspokoiła jej duszy... Najdoskonalej opisuje ten typ kobiety Charles Baudelaire w „Kwiatach Zła”, przedstawiając ją jako demona, ofiarę rzeczywistości, wielki umysł, poszukiwaczkę nieskończoności, istotę pełną krzyków i płaczu...Taka będzie moja Carme(n)love.... Carmen żyje w każdej z nas, być może narodzi się na nowo.
Choreografia pt.: "Intercepted/Przechwycone" została zbudowana w oparciu o techniki tańca współczesnego charakterystyczne dla stylu W&M Physical Theatre/ Wojciecha Mochnieja.
Przechwycone w drodze do celu...
Spektakl porusza temat spełnienia, samorealizacji, drogi do celu jakim są nasze marzenia, idee, pasje. Jak zachować indywidualność i swoje potrzeby na ścieżce do spełnienia wobec przeciwności losu, presji, oczekiwań, relacji, sytuacji, historii, zbiegów okoliczności, które PRZECHWYTUJĄ nas w drodze do celu kierując na inne tory. Choreograf stawia pytanie: czy Ty jesteś w stanie wytrwać w dążeniu do marzeń i pasji? Czy mimo przeciwności losu wracasz na swoją indywidualną trasę czy też dajesz się przechwycić? Pierwszą inspiracją choreografa był hokej, najszybsza gra zespołowa, i jej nieprzewidywalność po przechwyceniu krążka. Obrazami choreograficznymi przedstawiona jest determinacja postaci, które mają poczucie własnej wartości i nie dają się przechwycić, ale także siła masy, mainstreamu, która wciąga słabsze, niezdecydowane jednostki. Kompozycja choreograficzna pozwoliła zaprezentować koloryt i dualność osobowości. Pokazuje proces wchodzenia w relacje w tłumie, z masą ludzi, z uważnością, by nie utracić siebie, swoich celów, marzeń, idei i pasji - choć trudno, warto wytrwać!
"Carme(n)love"
Choreografia/Choreography: Małgorzata Ziółkowska
Muzyka/Music: Rodin Shchedrin, Georges Bizet, Wadeiko Matsuriza, Eric Varzon Morel, Soha
Kostiumy/Costumes: Małgorzata Ziółkowska, Jolanta Dudek, Małgorzata Sasak
Scenografia/Stage design: Jaśmina Parkita
Reżyseria światła/Light direction: Grzegorz Pańtak
Projekcje/Video: Grzegorz Kaczmarczyk
Video z udziałem/ Video with the participation of: Alicja Horwath- Maksymow, Michał Ośka, Mila Łącka (dziecko)
"Intercepted/Przechwycone"
Choreografia/Choreography: Wojciech Mochniej
Muzyka/Music: Wojciech Frycz
Scenografia/Stage design: Maciej Miernik
Światło/Lighting: Grzegorz Pańtak
Kostiumy/Costumes: Aleksandra Machnik
Polska Sieć Tańca to pierwsza sformalizowana sieć współpracy instytucji i organizacji wspierających rozwój tańca współczesnego w Polsce. Sieć pobudza cyrkulację i eksploatację rodzimych produkcji oraz wzmacnia wymianę artystyczną.
Polska Sieć Tańca organizowana jest przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
17.12
Scena: TEATR TAŃCA ZAWIROWANIA/ BRUNA 9, WARSZAWA
Wydarzenie Facebook: https://www.facebook.com/events/1595623587436638
“TAŃCZĄC BOSKĄ KOMEDIĘ” w choreografii Elwiry Piorun to najnowszy spektakl Teatru Tańca ZAWIROWANIA. Działający od ponad 15 lat warszawski teatr tworzy przedstawienia, które są regularnie prezentowane w Polsce i za granicą. W nowym spektaklu ZAWIROWAŃ scenę opanowuje czworo wspaniałych tancerzy i tancerek. Nie brakuje świetnie przygotowanej choreografii i fragmentów Boskiej Komedii Dantego, arcydzieła literatury włoskiej.
Choreografia: Elwira Piorun
Współpraca dramaturgiczna: Aleksandra Kostrzewa
Tancerze: Liwia Bargiel, Magdalena Wójcik / Aleksandra Krajewska, Michał Przybyła, Michał Adam Góral
Współpraca twórcza: Gieorgij Puchalski
Spektakl zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.