EN

16.01.2020 Wersja do druku

Warszawa. Gorące tango w karnawale

W najbliższą sobotę w Basenie Artystycznym, czyli nowej scenie Warszawskiej Opery Kameralnej, odbędzie się wyczekiwana premiera opery Astora Piazzolli "Maria de Buenos Aires". W tytułowej roli zobaczymy Alicję Węgorzewską.

Jedni nazywają dzieło Piazzolli operą złożoną z tang i milong, utrzymaną w głównym nurcie tango nuevo, inni - operetką, rozpisaną na ludzkie emocje, pasje, słabości i miłość, opartą na frazach zakazanego, brudnego tańca. Sam Piazzolla mówił, że tytułowa Maria jest personifikacją Buenos Aires. Tak też buduje spektakl Michał Znaniecki, który od kilkunastu lat mieszka w tym mieście. - Mieszkańcy Buenos Aires często spotykają się, by razem w ciszy potańczyć, wyrzucić z siebie emocje - te pozytywne i te negatywne. Fascynujące jest też to, że Argentyńczycy rozmawiają - nie monologują, tylko rozmawiają - mówi reżyser opery. Za scenografię "Marii..." odpowiada Luigi Scoglio, a kierownictwo muzyczne sprawuje Hadrian Tabęcki, który poprowadzi najwyższej klasy artystów i muzyków, m.in. z zespołu Tango Attack. Premiera w sobotę, kolejne spektakle odbędą się: 19, 24, 25, 26 i 31 stycznia, 1 i 2 lutego oraz 6, 7 i 8 marca. To nie wszystkie rary

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Gorące tango w karnawale

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Polska codziennie nr 12

Autor:

AnKraj, mat. pras.

Data:

16.01.2020

Realizacje repertuarowe