Opera Narodowa po raz pierwszy w swojej historii przeprowadziła badania publiczności, zlecając je profesjonalnej firmie.
Dotychczasowe sposoby pozyskiwania nowych, młodych słuchaczy okazały się mało skuteczne, niewspółmierne do wydatków na reklamę, które w Operze Narodowej sięgają nawet 1 mln. złotych rocznie. - Teatr Wielki jest nowoczesny, przykładem są kolejne premiery Mariusza Trelińskiego, z "La Boheme" na czele, eksperymentalny cykl "Terytoria". Teraz trzeba tylko, aby dowiedzieli się o tym młodzi ludzie - mówi Marek Szyjko, dyrektor ekonomiczny Opery Narodowej. - Aby do nich trafić i przekonać do siebie musimy wiedzieć jak się do nich zwracać, poznać ich gusty i oczekiwania. W tym celu na zlecenie Opery Narodowej firma Streetcom przebadała tzw. liderów opinii, czyli osoby, które mają największy wpływ na swoje środowisko. Badani reprezentowali młodych, dynamicznych mieszkańców stolicy, licealistów, studentów i osoby z wyższym wykształceniem, niezależne finansowo. Przedział wiekowy: od 18. do 35. roku życia. Z badań wynika, że droga do młodych moż