27. Festiwal Mozartowski w Warszawie zaczyna się 12 czerwca, ale dopiero teraz Alicja Węgorzewska, p.o. dyrektora Warszawskiej Opery Kameralnej, ogłosiła jego program. Festiwal będzie oparty głównie na koncertach, mniej na operach, które dotąd były najważniejsza pozycją w programie.
Program festiwalu dopinany był tak długo, bo od lutego trwa ostry konflikt w Warszawskiej Operze Kameralnej między dyrekcją a związkami zawodowymi, które usiłowały nie dopuścić do przeprowadzenia zwolnień grupowych w teatrze. Alicja Węgorzewska, mianowana przez Adama Struzika, marszałka województwa mazowieckiego, p.o. dyrektora WOK, oraz jej zastępczyni Danuta Bodzek dopięły swego. Mimo protestów dużej części środowiska muzycznego w połowie kwietnia zaczęły wręczać wypowiedzenia. Pracę straciło 149 osób spośród 255 zatrudnionych. Większość stanowią pracownicy artystyczni. Pracę stracili wszyscy śpiewacy soliści, likwidacji uległa orkiestra Sinfonietta WOK. M.in. z tego powodu w programie Festiwalu Mozartowskiego są tylko cztery opery, choć WOK ma w repertuarze ponad 20 tytułów - wszystkie dzieła sceniczne Mozarta. To właśnie one, wystawiane w reżyserii Ryszarda Peryta i ze scenografią Andrzeja Sadowskiego siłami solistów, chóru i o