EN

24.01.2025, 08:34 Wersja do druku

Warszawa. „ENCORE” o miłości na scenie CST

Mazowiecki Instytut Kultury zaprasza na pierwszy wieczór tańca w 2025 roku realizowany w ramach Centralnej Sceny Tańca w Warszawie.

fot. mat. Mazowieckiego Instytutu Kultury

Miłość jest możliwością asystowania przy narodzinach świata. Jest wszechobecna. To kosmiczna, uniwersalna siła, chemiczna grawitacja, dzięki której istnieje życie. Jest jedną z najsilniejszych motywacji, piękna i tragiczna w swojej niemożności spełnienia. 

W miłości podmiot usiłuje dotknąć „bytu drugiego” – dąży do całkowitego zespolenia, pragnie wniknąć w jego jestestwo. Podmiot miłości przekracza siebie samego, przekracza narcyzm, jednakże nigdy nie dotrze do celu. W miłości podmioty będą zawsze przeżywać różnice i podejmować nieustające próby połączenia na poziomie metafizycznym.

choreografia: Liwia Bargieł-Kiełbowicz
kierownictwo muzyczne: Lilianna Krych
taniec: Liwia Bargieł-KiełbowiczStanisław Bulder
flet: Zofia Dutkiewicz
fortepian: Martyna Kułakowska
perkusja: Olga Helena Przybył
scenografia: Bartłomiej Kiełbowicz
koordynacja produkcji: Zofia Zajkowska
producent: Stowarzyszenie Supermarket Artystyczny
koprodukcja: Hashtag Ensemble

Liwia Bargieł-Kiełbowicz 
Absolwentka Konserwatorium Tańca Współczesnego Trinity Laban w Londynie. Doktor sztuki w dziedzinie Sztuk Teatralnych. Wykładowczyni na Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Jako tancerka wystąpiła min. w spektaklach Carolin Finn, Guilherme Bothelo, Macieja Kuźmińskiego, Hygina Delimata, Mikołaja Mikołajczyka, Tomka Ciesielskiego, Uli Sickle, Elwiry Piorun, Waldemara Raźniaka. 
Jest autorką choreografii do spektakli teatralnych Joanna Szalona. Królowa, Tragedia Jana X (reż. W. Raźniak), Opowiadanie brazylijskie (reż. M. Hycnar), Demon Teatru, czyli mniejsza o to (reż. A. Domalik), Wiedźmin (reż. W. Kościelniak), Trąbka do słuchania (reż. M.Bednarkiewicz). 
Reżyserka spektakli teatralnych: IluminacjeWitzelsuchtSzron / FrostBody BankEncore oraz współautorką (razem z Lilianną Krych) performatywnej interpretacji Treatise Corneliusa Cardew (zamówienie Warszawskiej Jesieni 2016). Od 2015 roku współpracuje z artystką wizualną Martą Jarnuszkiewicz, z którą stworzyła prace NullpunktPozycja początkowa – wertykalnaTachypnoeProjekt Anaberg. Od 2020 roku pracuje z artystą wizualnym Bartłomiejem Kiełbowiczem. Razem stworzyli cykl prac wideo Pandemobook oraz performans Stretching. Od 2024 roku występuje w spektaklu Weroniki Pelczyńskiej Dances for Lucia, realizowanego we współpracy z Klang Forum Wien dla Implustanz Festival.

CST ─ Scena: Taniec, dialog, człowiek, kultura

Blok programowy „Taniec, dialog, człowiek, kultura” definiuje taniec jako narzędzie komunikacji, przekazujące treści i idee, docierające do różnych poziomów wrażliwości widza. W ramach tego bloku pokazujemy spektakle twórców młodego i starszego pokolenia, zespoły oraz duety, przedstawienia wykorzystujące różnorodne techniki ruchu: taniec współczesny, teatr fizyczny oraz sztuki pokrewne. Mamy nadzieję, że ta różnorodność pozwoli publiczności budować i wzbogacać własny alfabet sztuki tańca.

projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja VI, 2025
kuratorka: Katarzyna Stefanowicz 
organizatorzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
współfinansowanie: miasto st. Warszawa

CENTRALNA SCENA TAŃCA | CST- SCENA, VI edycja, 2025
Encore w choreografii Liwii Bargieł-Kiełbowicz | spektakl taneczny 
30 stycznia (czw.), godz. 19.00 
Mazowiecki Instytut Kultury | Warszawa, ul. Elektoralna 12
bilety dostępne online lub w kasie MIK: www.mik.waw.pl/repertuar 

Źródło:

Materiał nadesłany