Zachęta przekazuje część własnego budżetu komunikacyjnego i udostępnia swoje nośniki reklamowe twórcom oraz innym galeriom zamkniętym teraz dla publiczności.
Tym działaniem galeria w sposób symboliczny umożliwia prezentację prac artystów, których wystawy zostały przerwane, odwołane lub przełożone w związku z pandemią. To gest środowiskowej solidarności i wsparcia dla artystów i artystek. Akcja nie ma charakteru wystawy czy kampanii reklamowej. Dlatego na plakatach nie znajdują się żadne logotypy czy hasła. A prezentowane w przestrzeni Warszawy prace, nie powstały specjalnie na tę okazję. To symboliczne działanie, gwarantujące twórcom honoraria oraz możliwość pokazania gotowych prac, mimo zamrożonego programu wystaw wszystkich instytucji kultury. Pierwsze prace już pojawiły się w przestrzeni miejskiej, kolejne będzie można zobaczyć w maju. Zachęta ma nadzieję, że do tej inicjatywy dołączą kolejne instytucje, bo bez wspólnych działań całego środowiska sztuka współczesna jest w obecnej sytuacji zagrożona. artyści i wystawy: Mateusz Sarzyński i Konrad Żukowski (BWA Warszawa)