EN

26.01.2012 Wersja do druku

Warszawa. Debata "Skąd pieniądze na kulturę?"

Finansowanie kultury przez sponsorów jest miarą dojrzałości demokracji, a Polska jest na dobrej drodze, żeby taki sponsoring sprawnie się rozwijał - mówili uczestnicy czwartkowej debaty, m.in. Henryka Bochniarz, Agnieszka Rudzińska i Waldemar Dąbrowski.

Debatę "Skąd pieniądze na kulturę? Finansowanie kultury przez sektor prywatny - dobre praktyki" zorganizowano w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Publicysta "Gazety Wyborczej" Roman Pawłowski przywołał słowa ministra kultury Bogdana Zdrojewskiego, który opowiadając o nakładach na kulturę wspomniał o tym, że około miliarda zł - na blisko 13 miliardów zł całego budżetu kultury - pochodzi ze środków prywatnych. - W tym miliardzie mieszczą się jednak tzw. przemysły kultury, czyli wszystkie przedsięwzięcia, które są projektami biznesowymi. To są te sytuacje, w których ktoś inwestuje w produkcję płyty czy filmu, aby odebrać potem należne zyski - tłumaczył Pawłowski. Według różnych badań - jak mówił - sponsoring w Polsce to od jednego do dwóch procent finansowania kultury. - To jest bardzo mało (...), zważywszy na to, że kraje opierające się w większości na mecenacie prywatnym jak Wielka Brytania, wydają na ten cel ok.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

PAP

Data:

26.01.2012

Wątki tematyczne