Finansowanie kultury to dobry interes, fantastyczna inwestycja, sponsorzy
muszą być jednak pewni, że wspieranie kultury opłaci się też ich firmom - mówili uczestnicy czwartkowej debaty w Warszawie "Komu opłaca się finansowanie kultury?".
- Kultura buduje markę i prestiż. Pozwala każdemu państwu lepiej funkcjonować również na rynkach biznesowych - przekonywał uczestniczący w debacie minister kultury Bogdan Zdrojewski. W jego opinii, kultura jest obszarem inwestowania bardzo istotnego, bo wydajnego. - Każda złotówka wydana na inwestycję w obszarze kultury, zwróci się w dochodach budżetu państwa - zapewniał minister. - Chcemy przekonać wszystkich, że kultura to dobry interes w wymiarze ekonomicznym, że na kulturze da się zarobić - mówił szef jednego z organizatorów dyskusji, Narodowego Centrum Kultury, Krzysztof Dudek. Również w opinii publicysty Jacka Żakowskiego, inwestowanie w kulturę to "fantastyczna inwestycja". - To jeden z niewielu przykładów sytuacji, kiedy inwestujemy tak naprawdę w siebie, w społeczeństwo - - tłumaczył Żakowski. Przypomniał, że z budżetu państwa na kulturę w Polsce przeznacza się ok. 0,5 proc. - To skrajnie mało. Myślę, że korporacje mogą b