14.12.2017 Wersja do druku

Warszawa. Co wykazał audyt w TR Warszawa?

Na działalność TR Warszawa ratusz przeznaczył w tym roku aż 12 mln zł. Miasto postanowiło sprawdzić, czy pieniądze w TR wydawane są zgodnie z prawem. Audyt z 2016 r. wykazał szereg nieprawidłowości.

Sprawą nieprawidłowości w wydawaniu miejskich pieniędzy w TR "Wyborcza" zainteresowała się kilka tygodni temu. Nasz materiał, który miał się ukazać w najbliższych dniach publikujemy teraz, gdyż dziś dyrektor teatru Grzegorz Jarzyna został odwołany. TR jest jednym z kilkudziesięciu warszawskich teatrów utrzymywanych przez ratusz. W tym roku stołeczne Biuro Kultury na działalność sceny przeznaczyło 12 mln zł. Więcej - prawie 14 mln zł - dostał tylko Teatr Dramatyczny, który utrzymuje także Teatr na Woli im. Tadeusza Łomnickiego. W drugiej połowie października rada miasta wprowadziła do planów wydatkowych kilka korekt. Wśród miejskich teatrów znów najwięcej skorzystał TR. Otrzymał dodatkowe 720 tys. zł. Tak duża dotacja może dziwić, zwłaszcza w kontekście rosnącego od 2012 r. zadłużenia placówki, które dziś wynosi 1,7 mln zł. Już w ubiegłym roku miasto postanowiło sprawdzić, czy pieniądze w TR wydawane są zgodnie z prawem.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Co wykazał audyt w TR Warszawa? Wpływy z biletów przeszacowane o milion złotych

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Stołeczna online

Autor:

Kacper Sulowski

Data:

14.12.2017

Tematy w toku

Teatry