W Moskwie na najważniejszym rosyjskim festiwalu teatralnym pokazane zostaną "(A)pollonia" Krzysztofa Warlikowskiego, "T. E. O. R. E. M. A. T" Grzegorza Jarzyny, "Persona/Marilyn" Krystiana Lupy i "Babel" Mai Kleczewskiej.
W tym roku czekamy na wydarzenie zagraniczne o fundamentalnym znaczeniu dla polskiego teatru. Nie chodzi o kwestię naszego narodowego samopoczucia czy mocarstwowe plany podbicia teatralnego Wschodu, lecz o początek rzeczywistego dialogu z rosyjskim teatrem. Festiwal Złota Maska to już nie jeden czy dwa gościnne występy renomowanych przedstawień, to nie tylko znajomość twórczości Wajdy, Lupy, Jarockiego. To program wypełniający lukę w wiedzy rosyjskich widzów o polskim mainstreamie teatralnym. Po raz pierwszy na taką skalę dostrzegają w Rosji nasze teatralne dokonania. W Moskwie na najważniejszym rosyjskim festiwalu teatralnym pokazane zostaną "(A)pollonia" Krzysztofa Warlikowskiego, "T. E. O. R. E. M. A. T" [na zdjęciu] Grzegorza Jarzyny, "Persona/Marilyn" Krystiana Lupy i "Babel" Mai Kleczewskiej. Cztery najpotężniejsze, najefektowniejsze zrywy polskiego teatru ostatnich sezonów. A jednocześnie dające pojęcie o różnorodności poszukiwań naszych reżyser