EN

25.01.2018 Wersja do druku

Warszawa. "Biesy" Korczakowskiej premierowo w Studio

Po adaptacji "Berlin Alexanderplatz" Natalia Korczakowska znów sięga po wielką literaturę, klasykę powieści społecznej. Niebezpiecznie aktualną.

Jakiekolwiek jest imię Idola - Lenin, Stalin, Hitler, Mao - tyran to zawsze karykatura zdewaluowanego Ojca. Absurdalni bojownicy rzucają się w wir masakry, by samemu pozostać przy życiu - tak mnożą się zbrodnie będące ojcobójstwami. Strażnicy ze stalinowskich łagrów, oprawcy Szoa, czerwoni gwardziści Mao, z błogosławieństwem swoich Partii mordują nie tylko własnych królów, ale również własne rodziny - bredzą o nowych początkach. Biesy, demony chcą zaszczepić w naszych głowach myśl, że zabójstwo przestało być zabójstwem i że jesteśmy wolni, zupełnie wolni aż po upojenie zabijania siebie i innych. To lekcja totalitaryzmu i nauka nieszczęścia. Czytajmy zatem, co mówi Aleksy Kiryłow, proroczy bies Dostojewskiego: "Człowiek właśnie dlatego był dotąd tak biedny i nieszczęśliwy, że bał się urzeczywistnić najdoskonalszą postać swojej woli; używał jej tylko pokątnie, jak uczniak. Jestem okropnie nieszczęśliwy, bo okropnie się

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Data:

25.01.2018

Realizacje repertuarowe