W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej jutro, 29 kwietnia premiera "Bridges Of Time" jednego z największych twórców i eksperymentatorów współczesnego baletu Jiri'ego Kyliana.
Kylian wyjechał z Pragi po wydarzeniach 1968 roku. Trafił do holenderskiego Nederlands Dans Theater, który dzięki niemu szybko zyskał sobie sławę jednego z najlepszych zespołów baletowych. Co takiego jest w choreografii Kyliana, że o współpracę z nim ubiegają się sceny na całym świecie? - Dla każdej swojej pracy szuka nowego słownictwa, nowej składni, ale jednocześnie we wszystkich można rozpoznać ich autora jego charakter pi sma, wyczuwalną obecność - komentował jego artystyczny fenomen krytyk Horst Koegler. Metoda mistrza Kylian wychował się na rosyjskim, klasycznym tańcu. Usiłując rozbić jego konwencjonalną formę, sięgnął do źródeł tańca etnicznego, literatury i sztuk plastycznych, posłużył się parodią i ironią, językiem emocji i intelektualną podbudową. A nade wszystko stworzył specyficzną metodę tańca, podlegającą na rozbijaniu i powtórnym komponowaniu dzieła, na jego twórczej interpretacji, a nie tylko odtwórczym pre