Muzyka od Bacha do Prasquala, mity biblijne, trzech choreografów - w sobotę premiera wieczoru baletowego "Opowieści biblijne".
Spektakl rozpocznie "Syn marnotrawny" w choreografii George'a Balanchine'a, jednego z ważniejszych twórców tańca XX wieku, który współpracował z Baletami Rosyjskimi Diagilewa i stworzył podwaliny pod balet amerykański. Choreografia pochodzi z 1929 roku, a towarzyszy jej muzyka Siergieja Prokofiewa. Specjalnie na ten wieczór Emil Wesołowski, wieloletni dyrektor zespołu baletowego w Teatrze Wielkim, przygotował do kompozycji Andrzeja Panufnika spektakl "Kain i Abel". Podejmuje w niej temat odtrącenia i poszukiwania miłości. Ciekawie zapowiada się ostatnia część przedstawienia - "Sześć skrzydeł aniołów" - zainspirowana księgą proroka Izajasza w choreografii Jacka Przybyłowicza. Artysta wykorzystuje technikę tańca klasycznego i współczesnego oraz muzykę barokową i elektroniczną. Zaprosił do współpracy młodego kompozytora Prasquala, który w Teatrze Wielkim ustawił osiem grup głośników - z każdej będzie dobiegał inny dźwięk. Teatr Wi