Od innowacyjnego startu do dominującej pozycji w sektorze - Audioteka, prekursor polskiej branży audiobooków, świętuje w listopadzie 15-lecie swojej działalności. W ramach obchodów jubileuszu, słuchacze uzyskują dostęp do premierowych superprodukcji oraz będą mogli skorzystać z atrakcyjnych promocji, które otwiera akcja zniżkowa z okazji Black Week. „Mamy jeszcze wiele do opowiedzenia” - zapowiadają twórcy serwisu.
Inne aktualności
-
Warszawa. „Kwiat Paproci” w namiocie cyrkowym. Spektakl familijny wyrusza w trasę 17.07.2024 10:51
- Bytom. „Eksperyment uczuciowy”: półkolonie artystyczne dla nastolatków w BCK 17.07.2024 10:45
- Rzeszów. Monika Szela wybrana na kolejną kadencję w Teatrze Maska 17.07.2024 10:01
- Wielka Brytania. 15 lat temu zmarł filozof Leszek Kołakowski 17.07.2024 09:37
- Gdańsk. Hamlet i toczące się głowy. Zbliża się 28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski 17.07.2024 09:20
-
Suwałki. Festiwal Suwalskie Teatr-Akcje wraca po 9 latach nieobecności 17.07.2024 08:50
-
Warszawa. Dyrektorka IAM o Sezonie Kulturalnym Polska-Rumunia: chcemy się wzajemnie inspirować 17.07.2024 08:18
- Lublin. Carnaval Sztukmistrzów 2024 – wraz z nim odbędzie się Urban Highline Festival 16.07.2024 15:54
-
Kraków. Urząd Marszałkowski o Teatrze Słowackiego: zależy nam na wypracowaniu najlepszego rozwiązania 16.07.2024 15:17
- Katowice. Wakacyjna wystawa „Lalki w Ateneum” 16.07.2024 14:54
- Kraków. Odyseja Nowohucka: nowy letni festiwal Teatru Łaźnia Nowa i Domu Utopii 16.07.2024 13:25
-
Kraków. Zespół Teatru Słowackiego: chcemy, aby dyrektor Głuchowski został z nami 16.07.2024 11:43
-
Warszawa. Podróż przez świat polskiej sztuki z IAM 16.07.2024 11:32
- Kraków. W sierpniu odbędzie się 4. Krakowski Festiwal Tańca 16.07.2024 11:11
Pionierski głos na polskim rynku audiobooków
W 2008 roku, kiedy Audioteka rozpoczynała swoją działalność, jeszcze jako serwis sprzedający książki w formie audio, w Polsce dostęp do internetu miało niemal o połowę mniej użytkowników niż obecnie (ok 15 vs. ok 29 mln), a prędkość dzisiejszego łącza internetowego była jeszcze w sferze wyobraźni. Polski internauta miesięcznie spędzał wtedy 44 godziny online. Obecnie spędza w internecie 51 godzin - tygodniowo. Te liczby pokazują, jak zmienił się polski internet, a co za tym idzie również preferencje i oczekiwania jego użytkowników.
Kiedy Audioteka debiutowała na polskim rynku, byliśmy chwilę po premierze pierwszego iPhone’a, najpopularniejszą marką telefonów komórkowych wciąż była Nokia, a komputery miały często słabszą wydajność niż współczesne smartfony. W naszym katalogu dostępnych było nieco ponad 500 produkcji i chyba nikt wtedy nie marzył, że przez kolejnych 15 lat ich liczba wzrośnie do niemal 30 tysięcy. Udało nam się powiększyć zespół, zmienić model biznesowy, otworzyć własne studio, wejść na rynki zagraniczne, a także wyprodukować miliony godzin audiobooków słuchanych przez miliony użytkowników. To wszystko napawa nas ogromną radością i motywuje nas do dalszego rozwoju - komentuje Arkadiusz Seidler, CEO Audioteki.
Audioteka od 15 lat nieprzerwanie wzbogaca swoją ofertę, dostarczając miłośnikom literatury najwyższej jakości cyfrowe treści od superprodukcji, przez audioseriale, po audycje i podcasty autorstwa popularnych twórców. Dziś serwis posiada największy polskojęzyczny zbiór treści audio, zawierający kilkadziesiąt tysięcy produkcji. Od 2008 roku użytkownicy poświęcili na zapoznanie się z jego katalogiem ponad 140 mln godzin i - gdyby miała to zrobić jedna osoba - zajęłoby jej to ponad 16 tys. lat. Jednak najbardziej oddany użytkownik, spędził w aplikacji 18 tys. godzin. (czyli 750 dni!). Kryminały, powieści historyczne i fantasy, a także klasyki literatury - od lat wśród słuchaczy są niezmiennie najpopularniejszymi gatunkami literackimi.
Urodzinowe promocje
Audioteka świętuje swoje 15-lecie tak, jak umie najlepiej - poprzez bogatą ofertę promocji i premier, w tym aż trzy nowe superprodukcje. W listopadzie odbyła się premiera specjalnego odcinka podcastu „PigOut i Chmielarz gadają o książkach”, w którym autorzy wskazali najciekawsze ich zdaniem realizacje Audioteki. Z okazji urodzin platforma zaprezentuje swoim słuchaczom także dwie superprodukcje, które powstały w ramach wezwania “Usłysz kulturę” o tematyce science fiction - „Pierwsze miasto Alary" autorstwa Katarzyny Szkiłądź i Dawida Wiktorowskiego oraz „Nexa" Aleksandry Panisko. Inspiracją do napisania scenariuszy była wizjonerska twórczość Stanisława Lema. Dodatkowo, 13 listopada rozpoczął się Black Week, podczas którego można nabyć blisko 6 tys. audiobooków w obniżonych cenach. Miesiąc zakończy się premierą „Dzienników gwiazdowych” Stanisława Lema w formie superprodukcji, z udziałem aktorów takich jak: Piotr Adamczyk, Przemysław Bluszcz, Łukasz Lewandowski oraz Krzysztof Gosztyła.
Szczegółowe informacje o kolejnych promocjach na bieżąco będą pojawiały się w aplikacji Audioteki.
Podczas minionych 15 lat serwis stworzył również kilkadziesiąt własnych superprodukcji, audiobooków i podcastów. Zespół Audioteki obiecuje, że to dopiero początek historii i ma jeszcze wiele do opowiedzenia.
***
Audioteka – powstała w 2008 roku, stając się prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej cyfrowej rozrywce. Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, Audioteka zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 19 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także synonim jakości oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in. po niemiecku, czesku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na trzy główne platformy - „Audioteka”, „Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm „Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale również potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.