EN

2.12.2017 Wersja do druku

Warianty współnoty

Rozmowa Marcina Boguckiego, Marty Bryś, Szymona Kazimierczaka, Katarzyny Niedurny i Anny Wakulik, członków Komisji Artystycznej XXIII Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

KAZIMIERCZAK: Cały sezon jeździliśmy po Polsce. W ramach pracy w komisji Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej obejrzeliśmy blisko sto czterdzieści wystawień nowej polskiej dramaturgii. Z jednej strony to bardzo dużo, dla każdego z nas w pewnym sensie było to doświadczenie ponad miarę. Z drugiej - to oczywiście tylko część polskiego życia teatralnego, bo nie widzieliśmy w ogóle choćby licznie wystawianej klasyki czy adaptacji dzieł zagranicznych autorów. Jednak, mam wrażenie, po tym sezonie dysponujemy ponadprzeciętnym oglądem codzienności polskiego teatru - pytanie, czy to doświadczenie, które pokazało nam chyba bardzo wiele wątków i aspektów życia teatralnego, jest do opowiedzenia i czy umiemy wyciągnąć z niego jakieś ogólniejsze wnioski. Na co dzień widownie w dużych miastach, środowisko i krytyka żyją pod "festiwalowym kloszem": oglądamy głównie tak zwaną "ekstraklasę", najgłośniejsze tytuły i nazw

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Warianty współnoty

Źródło:

Materiał nadesłany

Dialog nr 10

Data:

02.12.2017

Wątki tematyczne