"Pijacy w reż. Barbary Wysockiej i "Kupiec" w reż. Michała Zadary w Starym Teatrze w Krakowie. Pisze Anna R. Burzyńska w Dwutygodniku. Strona Kultury.
Kolejne po "Staroście kaniowskim" i "Trylogii" premiery festiwalu "re_wizje/sarmatyzm" to efekt zmagań dwójki młodych reżyserów z tekstami, które stawiają ogromny opór - "Pijakami" Franciszka Bohomolca i "Kupcem" Mikołaja Reja. Obierając zupełnie przeciwne strategie, obydwoje odnieśli sukces, tworząc spektakle błyskotliwe, oryginalne, dowodzące świetnego panowania nad teatralną materią. Po niezwykle wyrafinowanym intelektualnie i kryształowo czystym formalnie "Kasparze", spektaklu perfekcyjnie skomponowanym muzycznie i genialnie zagranym, oczekiwania wobec Barbary Wysockiej były ogromne; wybór utworu zupełnie innego kalibru wydaje się więc posunięciem całkiem rozsądnym. Reżyserka potraktowała "Pijaków" - płaską, naiwną, niezręcznie napisaną umoralniającą komedię oświeceniową - tak, jakby był to niezwykle ważny, kanoniczny tekst, mieszczący w sobie najistotniejsze kody naszej kultury. Bo też zaiste sztuka Bohomolca dotyka kwestii dla polskie