II Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych R@Port w Gdyni. Pisze Jan Bończa-Szabłowski w Rzeczpospolitej.
Jury i widzowie tegorocznego festiwalu R@Port byli zgodni w ocenie. Zwycięzcą został "Bóg Niżyński", autorskie przedstawienie Piotra Tomaszuka zrealizowane w Teatrze Wierszalin. Bezdyskusyjnie najciekawsze z przedstawień zakwalifikowanych do konkursu. Wyróżnienia przyznano "Osobistemu Jezusowi", autorskiemu spektaklowi Przemysława Wojcieszka zrealizowanemu w teatrze w Legnicy. Drugie zaś najbardziej zabawnemu - zdaniem Jacka Sieradzkiego - przedstawieniu festiwalu, czyli "Bombie" Macieja Kowalewskiego. Ostatni dzień upłynął pod znakiem dwóch najmniej ciekawych spektakli oraz sesji różewiczowskiej. "Stara kobieta wysiaduje" Teatru Studio w Berlinie raziła patosem i manierycznością. Jednym z najgorszych spektakli "R@Portu" stały się "Dziady. Ekshumacja" [na zdjęciu], nastawione zapewne na wywołanie skandalu. Zarówno w warstwie plastycznej, jak i słownej. Kobieta z objawami depresji leżąca na łóżku w kołnierzu ortopedycznym okazała się panią Rolli