Ryszarda Smożewskiego jako reżysera interesują głównie sztuki oparte na autentycznych wydarzeniach i mające szeroki oddźwięk społeczny. Nic dziwnego, że zainteresował go "Złoty chłopak" Odetsa. Dla potrzeb sztuki widownię teatru przekształcono w halę sportową, w której odbywają się mecze bokserskie. Umieszczony w środku sali ring połączono ze sceną kilkunastometrowym pomostem, przerzuconym niemal nad głowami widzów. Spektakl rozpoczyna się w momencie pojawienia się pierwszych "kibiców", którzy zajmują dowolnie wybrane miejsca. Podczas usadowiania się widzów - na scenie, pomoście i ringu trwają przygotowania do meczu. Inscenizator rozmieścił akcję równocześnie w trzech planach, przy czym najczęściej plan drugi (pomost) podporządkowany jest pierwszemu (ring), zaś wydarzenia na planie trzecim (scena) stanowią tło działań na planie pierwszym i drugim. W ciągu całego przedstawienia wszystkie trzy plany zapełnione s
Tytuł oryginalny
W Tarnowskim Teatrze (fragm.)
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr nr 13