EN

19.02.2014 Wersja do druku

W Starym eksperyment i performans

"Do Damaszku" i "Król Edyp" w reż. Jana Klaty, "Wanda" w reż. Pawła Passiniego w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie. Pisze Elżbieta Baniewicz w Twórczości.

Sytuacja jest dynamiczna. To, co piszę w końcu listopada roku 2013, ujrzy światło dzienne w numerze lutowym przyszłego roku. Burza wokół Starego Teatru w Krakowie już ucichnie albo potoczy się trudnym dziś do przewidzenia torem. Przerwanie spektaklu "Do Damaszku" 14 listopada zostało sfilmowane i skomentowane we wszystkich niemal mediach, szczególnie gorąco przez tych, którzy spektaklu nie widzieli, i to z obu stron dzielącej nasze społeczeństwo barykady. Ponieważ spektakl widziałam, przypadkiem tamtego właśnie dnia, spróbuję go opisać. Scenę wypełnia wysoka konstrukcja przypominająca zaułek ulicy, w mroku rysują się sylwetki kamienic z oknami, balkonem, otworami wejściowymi. Po rozświetleniu sceny widać, że owe budynki tworzą siatkowo-metalowe moduły wypełnione czaszkami (plastikowymi). Jest ich pewnie ze dwa tysiące, co wnoszę z faktu, iż w programie wydrukowano dwa tysiące nazwisk ludzi związanych z tą sceną przez wiele pokoleń. Realizat

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

W Starym eksperyment i performans

Źródło:

Materiał nadesłany

Twórczość nr 2/02-14

Autor:

Elżbieta Baniewicz

Data:

19.02.2014

Realizacje repertuarowe