21.01.2020 Wersja do druku

W rozmaitych odcieniach - od "Więzi" do "Fedry"

"Więzi" Jarosława Murawskiego i Michała Buszewicza w reż. Oleny Apczel, "Fedra" Jeana Racine'a w reż. Grzegorza Wiśniewskiego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku oraz "Przygody Remusa" Aleksandra Majkowskiego w reż. Krzysztofa Babickiego i "Bankiet" wg Witolda Gombrowicza w reż. Tadeusza Bradeckiego w Teatrze Miejskim w Gdyni a także "Tchórz" Jacka Bały w Teatrze Gdynia Główna. Pisze Alina Kietrys w Autografie.

Motanka Na nowej scenie Teatru Wybrzeże - nazwanej zgodnie z historycznym podglebiem Starą Apteką - wyraźnie tworzy się miejsce do oryginalnych kameralnych realizacji. Tutaj wystawiono "Ruskich" - ciekawą opowieść o obcych i innych wśród nas, tutaj zabłysnęły "Więzi" - spektakl wymagający wysiłku interpretacyjnego od widza, niezwykle urokliwy plastycznie i pełen magii kulturowej wywodzącej się z myślenia reżyserki i autorki, której dzienniki w opowieść teatralną ułożyli Jarosław Murawski i Michał Buszewicz. "Więzi" traktują o różnych relacjach między Polakami i Ukraińcami. Reżyserka i autorka dzienników przedstawia swą opowieść w teatrze jako zbiór scen, obrazów odwołujących się do doświadczeń między innymi na Majdanie i w Charkowie, kiedy Apczel była wolontariuszką na froncie, ale i do antropologicznej wiedzy nauczyciela akademickiego, historyka sztuki z doktoratem. To rodzaj performansu, w którym piękna wyobraźnia plastyczna twor

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

W rozmaitych odcieniach - od Więzi do Fedry

Źródło:

Materiał własny

Autograf nr 2

Autor:

Alina Kietrys

Data:

21.01.2020