"Więzi" Jarosława Murawskiego i Michała Buszewicza w reż. Oleny Apczel, "Fedra" Jeana Racine'a w reż. Grzegorza Wiśniewskiego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku oraz "Przygody Remusa" Aleksandra Majkowskiego w reż. Krzysztofa Babickiego i "Bankiet" wg Witolda Gombrowicza w reż. Tadeusza Bradeckiego w Teatrze Miejskim w Gdyni a także "Tchórz" Jacka Bały w Teatrze Gdynia Główna. Pisze Alina Kietrys w Autografie.
Motanka Na nowej scenie Teatru Wybrzeże - nazwanej zgodnie z historycznym podglebiem Starą Apteką - wyraźnie tworzy się miejsce do oryginalnych kameralnych realizacji. Tutaj wystawiono "Ruskich" - ciekawą opowieść o obcych i innych wśród nas, tutaj zabłysnęły "Więzi" - spektakl wymagający wysiłku interpretacyjnego od widza, niezwykle urokliwy plastycznie i pełen magii kulturowej wywodzącej się z myślenia reżyserki i autorki, której dzienniki w opowieść teatralną ułożyli Jarosław Murawski i Michał Buszewicz. "Więzi" traktują o różnych relacjach między Polakami i Ukraińcami. Reżyserka i autorka dzienników przedstawia swą opowieść w teatrze jako zbiór scen, obrazów odwołujących się do doświadczeń między innymi na Majdanie i w Charkowie, kiedy Apczel była wolontariuszką na froncie, ale i do antropologicznej wiedzy nauczyciela akademickiego, historyka sztuki z doktoratem. To rodzaj performansu, w którym piękna wyobraźnia plastyczna twor