"Hiob" w reż. Marka Pasiecznego Centrum Myśli Jana Pawła II i Centralnego Basenu Artystycznego na II Festiwalu Gorzkie Żale w Warszawie. Pisze Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku.
Niezapomniany obraz transmitowany z Watykanu przed czterema laty: Jan Paweł II z miłością przytulony do krzyża, jakby prosił Chrystusa, by właśnie w Jego ranach mógł dokonać swego odejścia. To ostatnia Droga Krzyżowa, w której uczestniczył Sługa Boży Jan Paweł II. Zrobione od tyłu zdjęcie obiegło świat. Jego autor - Arturo Mari, wyznaje: "Stałem tuż za nim. Jan Paweł II, zgarbiony, oparł twarz o krzyż, procesja zatrzymała się przy XIV stacji. Na tej fotografii jest całe jego życie." W tym obrazie jest coś metafizycznego, wręcz mistycznego. Tak, jak - w pewnym sensie - w proroczym "Hiobie" Karola Wojtyły, którego premiera odbyła się w ramach festiwalu Gorzkie Żale. Wojtyła, mając zaledwie dwadzieścia lat, pisze tekst, w którym wyraźnie przekracza granicę realności, dotykając tak głębokich spraw, iż można domniemywać, że jego ręka była prowadzona z natchnienia i że to, co wydarzyło się dużo później, tu miało swoją dyskretn�