"Body Master / Sarabande / Falling Angels" w choreografii Izadory Weiss i Jiriego Kyliana w Bałtyckim Teatrze Tańca w Gdańsku. Pisze Katarzyna Wysocka w Gazecie Świętojańskiej.
Izadora Weiss "pozwoliła" sobie na sceniczną opowieść na temat misji mistrza i jego roli w zespole, a czesko-niderlandzki artysta sprowadza opowieść na poziom odczuwalnej energii, jaka kreuje zachowania ludzi. Zaskakującym łącznikiem jest poczucie humoru. Pierwsza odsłona z dwuwieczoru, jaki zaproponował Bałtycki Teatr Tańca, składała się z dwóch scenicznych adaptacji Jiříego Kyliána: "Sarabande" i "Falling Angels" [na zdjęciu] oraz premierowej choreografii Izadory Weiss, "Body Master". Takie zestawienie musi rodzić potrzebę porównań do stylu, postrzegania świata i roli w teatrze tańca obojga twórców. Izadora Weiss pozostaje wciąż w procesie konstytuowania Kyliána jako mistrza dla niej najważniejszego, a twórca Nederlands Dans Theater II wyraża się z ogromnym uznaniem o pracy dyrektor BTT, dlatego też po raz kolejny (wcześniej "No more play" i "Six dances") przekazał do wystawiania swoje dwie produkcje. Mimo różnic pomiędzy tymi tytułami, f