EN

9.11.2007 Wersja do druku

W pogoni za teatrem

Miasto jako plansza gry. Wąskie uliczki stanowiące labirynt - trasę do przebycia. Cel? Poznanie historii teatru! Co znaczy dla nas dziś, co o niej wiemy i na ile wiedza ta jest jedynie wyuczoną teorią, a na ile żywą do dziś tradycją? O grach miejskich: "play Wyspiański" w Krakowie (19 - 29 listopada) i "miejskiej eksploracji teatralnej" w Warszawie (marzec - czerwiec 2008) pisze Monika Kwaśniewska z Nowej Siły Krytycznej.

Próba przełamania stereotypu, że historia teatru - zwłaszcza polskiego - jest trudna i nudna (pokutującego nawet wśród studentów teatrologii!!!) zostanie podjęta w Krakowie i w Warszawie. W obu miastach przyjęto podobną strategię: połączenie edukacji na temat historii teatru z przestrzenią, w której miała ona miejsce. W tym celu zorganizowane zostaną - stylizowane na podchody - gry, których motywem przewodnim będzie życie i twórczość słynnych artystów teatru związanych z danym miastem. Takie podejście zarówno do historii, jak i do przestrzeni miasta stanowi niewątpliwe novum (zwłaszcza w Krakowie). "Urban Playground", której idea przyświeca obu projektom, ma w Polsce dość ubogą tradycję. Tego typu gry miejskie były już co prawda organizowane w Warszawie i w Trójmieście, nigdy jednak nie stanowiły tak rozbudowanych i długofalowych projektów. Najpierw od 19 do 29 listopada Kraków zamieni się w przestrzeń gry - quizu miejskiego na temat Wys

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Monika Kwaśniewska

Data:

09.11.2007

Wątki tematyczne