EN

8.11.2004 Wersja do druku

W pogoni za Tamarą

Można wybrać Magdalenę Wojcik - Tamarę Łempicką albo Danutę Stenkę - służącą Aelis. I spędzić z nimi wieczór. W przedstawieniu "Tamara" nic nie jest przewidywalne, a widz ociera się o życie jednej z najbarwniejszych artystek XX wieku

Jest rok 1927. Tamara Łempicka odwiedza włoskiego poetę Gabriela d'Annunzia, internowanego na polecenie Mussoliniego w willi nad jeziorem Garda. Malarka ma zamiar namalować portret słynnego dekadenta. Zawiązuje się niezwykła intryga, w której mieszają się miłość, sztuka i polityka. Sztukę "Tamara" napisał w 1979 roku John Krizanc zainspirowany lekturą dziennika służącej d'Annunzia. Nie miał pieniędzy na wynajęcie profesjonalnej sali, więc zaangażowani w wystawienie sztuki przyjaciele odbywali próby w małym wiejskim domku. Nie było w nim wystarczająco dużego pomieszczenia, więc każdy z nich ćwiczył w innym pokoju. Tak powstała konstrukcja tego niezwykłego spektaklu, w którym widz wybiera jedną z dziesięciu postaci i podąża za nią. Drogi postaci przecinają się, lecz to my decydujemy, z jakiej perspektywy poznamy intrygę. Krzysztof Kolberger grający d'Annunzia cieszy się z udziału w "Tamarze": "Dla aktora jest to bardzo interesujące przedsi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

VIVA nr 23

Autor:

Katarzyna Zwolińska

Data:

08.11.2004

Realizacje repertuarowe