EN

7.01.1967 Wersja do druku

W piekle psychoanalizy

WIECZÓR ZBRODNIARZY" pi­sarza kubańskiego JOSEGO TRIANY, wystawiony na SA­LI PRÓB TEATRU DRAMA­TYCZNEGO WARSZAWY w prze­kładzie G. KOLIŃSKIEGO, reżyserii W. LASKOWSKIEJ i scenografii Z. WIERCHOWICZ, jest napisany według znanej recepty, którą zasto­sowały u nas przed kilku laty autor­ki pamiętnego "Bolera". W obu tych sztukach metodą pokrewnego persyflażu mamy przedstawione, jak mło­dzież bawi się w kryminał i jak przy tej okazji ujawnia swoje kom­pleksy i ciche marzenia, również zbrodnicze. Trudno dla "Wieczoru zbrodniarzy" znaleźć lepszy rodzimy odpowiednik jak owo "Bolero". Daje to właści­wą miarę dzieła. Zauważmy, że "Wieczór zbrodniarzy" wypłynął ja­ko owoc konkursu dramaturgicznego dla krajów Ameryki Łacińskiej zor­ganizowanego w Hawanie. Podobnie "Bolero" zyskało, zdaje się, I na­grodę na konkursie dramaturgicznym w Krakowie. Choć zasięg konkursu hawańskiego obejmował połowę Ameryki, zaś zasięg konkursu kra­kowskiego tyl

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Kurier Polski nr 6

Autor:

Jerzy Zagórski

Data:

07.01.1967

Realizacje repertuarowe