EN

30.10.2019 Wersja do druku

W (ogrodowym) labiryncie ludzkich spraw

"Sen nocy letniej" Feliksa Mendelssohna, choreografia Giogrio Madia w Operze Krakowskiej w Krakowie. Pisze Łukasz Gazur w Dzienniku Polskim.

Spektakl baletowy "Sen nocy letniej" Feliksa Mendelssohna do tekstu Szekspira to udana próba przedstawienia klasycznej opowieści o miłości, udrapowanej w oniryczną atmosferę. Miłość trzech różnych par, komedia omyłek, happy end. W sumie "Sen nocy letniej" to bieg do ołtarza z przeszkodami. Ot, komedyjka, której fabuły nie ma co streszczać. W balecie - wiadomo, ważna jest choreografia i przestrzenna opowieść. Ta okazała się nadzwyczaj udana. Także dlatego, że wybitny choreograf, Giogrio Madija, doskonale rozpoznał nie tylko przestrzeń sceny Opery Krakowskiej (nie największą!), ale i możliwości tancerzy. Skomponował ciekawą choreograficzną opowieść, która wydobywa komediową warstwę, nie idąc w uproszczenia. Bardzo pomocną dłoń wyciągnął do niego scenograf Alexander Mudlagk. Obaj z choreografem wykorzystali historię utworu - czyli jego ogrodowy rodowód (tam dzieje się akcja, tam wystawiono dzieło Szekspira, a w Sanssouci - balet Me

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

"Sen nocy letniej" w Operze Krakowskiej. W (ogrodowym) labiryncie ludzkich spraw [

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski online

Autor:

Łukasz Gazur

Data:

30.10.2019

Realizacje repertuarowe