EN

11.07.2007 Wersja do druku

W odzyskanym teatrze przedstawienie z odzysku

"Cyrulik sewilski", Gioacchino Rossini/"Zabawa tancerska", Karol Kurpiński w reż. José Carlosa Plazy w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Olgierd Pisarenko w Ruchu Muzycznym.

Po upływie mniej więcej roku od chwili, kiedy to były i nagle reaktywowany dyrektor Janusz Pietkiewicz postanowił raz jeszcze uratować stołeczny Teatr Wielki od niechybnego upadku artystycznego i moralnego, doczekaliśmy się pierwszej premiery operowej na wielkiej scenie. Pośród polskich teatrów operowych bodaj tylko dwa nie grały w ostatnim sezonie "Cyrulika sewilskiego", nie wydaje się więc, by warszawskim spektaklem wypełniono jakąś dotkliwą lukę w repertuarze (który skądinąd takimi lukami wprost zieje). Cokolwiek byśmy jednak na ten temat sądzili, "Cyrulik..." jest arcydziełem i choćby z tego względu należy mu się pierwszorzędna artystyczna "obsługa". Próbowano ją zapewnić metodą, która kiedyś może się i sprawdzała (tak jak swego czasu sprawdzały się licencje na małego fiata czy berlieta), mianowicie sięgnięto po "używaną" inscenizację zagraniczną. Przedstawienie hiszpańskiego reżysera Juana Carlosa Plazy jest od 13 lat wystawiane

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

W odzyskanym teatrze przedstawienie z odzysku

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 14/08.07

Autor:

Olgierd Pisarenko

Data:

11.07.2007