"Eugeniusz Oniegin" w reż. Michała Znanieckiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Andrzej Chylewski w Polsce Głosie Wielkopolskim.
W cyklu "Rok mężczyzn w Teatrze Wielkim w Poznaniu" dyrektor Michał Znaniecki przygotował i zaprezentował "Eugeniusza Oniegina", operę w trzech aktach z muzyką Piotra Czajkowskiego, skomponowaną w latach 1877-78 do libretta samego kompozytora i Konstantina Szyłowskiego na podstawie poematu Aleksandra Puszkina. Dodatkowe światło na poznańską premierę (28 kwietnia 2012) rzuca fakt, że właściwie poznaniacy ujrzeli owoc koprodukcji Teatru Wielkiego Poznania już wcześniej zaprezentowany w Krakowie, Hiszpanii i Argentynie. A "Eugeniusz Oniegin" wszak nie tak daleki był od nazwania go "Tatiana", od innej głównej postaci poematu Puszkina. Wypowiedzi na temat "Oniegina" samego dyrektora Znanieckiego i odgłosy związane z wcześniejszymi jego wystawieniami świadczyły o uwypukleniu zwłaszcza stanów emocjonalnych i relacji pomiędzy bohaterami opery. A wszystko to w kontekście reakcji bardzo różnej publiczności, od tej uświadomionej, polskiej, aż po kompletnie nie